Mieliśmy już wiele akcji antynikotynowych, które firmowane były przez mniej lub bardzie trafione hasła. Plakat z napisem „Papierosy są do du..y” przeszedł do historii walki z paleniem. Na pewno zapamiętamy też kampanię, którą prowadzi MTV. Akcja skierowana do gimnazjalistów firmowana jest hasłem „PALENIE SKRACA TWOJEGO PENISA”.
Hasło dość szokujące, ale autorzy kampanii przekonują, że prawdziwe. Wszystko przez to, że wielu młodych mężczyzn zaczyna palić już w szkole, w okresie gdy ich organizm jeszcze się rozwija. To, zdaniem twórców akcji może spowodować, że penis takiego mężczyzny będzie krótszy nawet o centymetr. Zwyczajnie nie urośnie.
Kiedyś mówiono młodocianym palaczom, żeby nie wciągali się w nałóg bo nie urosną, ale chodziło o wzrost a nie długość męskiego przyrodzenia. Okazuję się jednak, że z powodu palenia nie rośnie też sam penis.
W ramach akcji prowadzonej przez MTV stworzono także specjalną linię prezerwatyw skierowaną, no cóż, do młodych palaczy z nieokazałym członkiem – są wyjątkowo krótkie. Kondomy rozdawano młodym palaczom w szkołach, na ulicach, pod klubami. Te prezerwatywy wykorzystywane są również podczas lekcji wychowania seksualnego, na których młodzi ludzie uczą się jak zakładać prezerwatywy.
Młodzi mężczyźni, którzy nie palą lub porzucili ten zgubny nałóg mogą ze strony MTV wydrukować sobie „świadectwo dbania o członka”.
Twórcy akcji pomyśleli też o młodych kobietach, dla których także przygotowano takie „świadectwo”, tyle że dotyczy ono oczywiście dbania o przyrodzenie kolegów…
Choć hasło tej kampanii może niektórych szokować, a dla innych być zwyczajnie niesmaczne. Trzeba jednak powiedzieć, że odwoływanie się do kwestii utraty sprawności seksualnej czy atrakcyjności dociera do młodych ludzi. A cel jest szczytny. Chodzi przecież nie tylko o rozmiar penisa, lecz także o to by w przyszłości nie zachorowali na raka czy choroby odtytoniowe.
Swoją drogą odwoływanie się do „rozmiaru” w komunikacji z młodymi mężczyznami to cios poniżej pasa dla samego nałogu. Coś jest w dowcipie o panu, który w kiosku prosi o papierosy na których jest ostrzeżenie o zachorowaniu na raka zamiast tych, na których jest informacja, że palenie powoduje impotencję…
Ciekawe jaką kampanię antynikotynową MTV wymyśli dla młodych kobiet?