Reklama.
Odkąd ruszyły wypłaty programu Rodzina500+, obie firmy informują o rekordowych obrotach we własnych sklepach. Jeszcze wiosną średnia sprzedaż w sieci sklepów LPP nieznacznie przekraczała 400 mln złotych miesięcznie w czerwcu mieli już 556 mln zł., czyli ponad 150 mln więcej. Rzeka pieniędzy popłynęła także do właściciela sieci tanich sklepów obuwniczych CCC - w marcu czyli przed programem 500+ sprzedano w nich buty za 177 mln zł. Tymczasem w czerwcu już za 226 mln.
Napisz do autora: tomasz.molga@natemat.pl
Spółka LPP nie prowadzi analiz, które pozwolą jednoznacznie stwierdzić, czy rozpoczęcie wypłat rządowego programu 500 + przekłada się na wartość średniego paragonu za zakupy kolekcji dziecięcej Reserved Kids. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży, może on jednak wynikać z różnych czynników – poszerzania oferty asortymentowej w naszych markach czy rozwoju kanału sprzedaży internetowej. Ponadto, okres wakacyjny sprzyja lepszym wynikom sprzedażowym. Lato to bowiem czas, kiedy klienci częściej odwiedzają sklepy, ponieważ przed wyjazdem na urlop chcą uzupełnić swoją garderobę.
Pierwsze miesiące wydatkowania otrzymanych pieniędzy z programu 500+ podyktowane są chęcią zaspokojenia potrzeb, które do tej pory nie były zaspokojone, a przynajmniej nie w zakresie oczekiwanym przez gospodarstwa domowe. Rodziny nasycają się samochodami, wymianą mebli, sprzętu rtv, agd. Teraz zapewne zobaczymy wzrost sprzedaży usług wakacyjnych, a w sierpniu – wzrost sprzedaży artykułów potrzebnych do szkoły i, miejmy nadzieję, książek.