Fot. Tom Page/ http://www.flickr.com/photos/tompagenet/5727171842/ CC BY-SA 2.0

Koreański napój alkoholowy soju, produkowany przez firmę Jinro, w 2011 roku okazał się prawdziwym hitem, stając się najlepiej sprzedającym się alkoholem na świecie.

REKLAMA
Euromonitor International, jedna z najbardziej uznanych firm na świecie, specjalizujących się w badaniach rynku alkoholi mocnych, właśnie opublikowała raport, z którego wynika, że najlepiej sprzedającą się marką alkoholową jest Jinro. Koneserzy wódki mogą poczuć się rozczarowani, bo koreańska firma wcale nie produkuje naszego narodowego trunku, a soju.
Jinro w 2011 roku sprzedał ponad 61 mln dziewięciolitrowych zgrzewek tego trunku. Jest to dwa razy więcej niż wódka Smirnoff, która uplasowała się na drugiej pozycji.
Choć niewiele osób słyszało o soju, to podbija ono rynek Azji. Tradycyjnie produkuje się je z ryżu, który często łączy się z jęczmieniem, pszenicą oraz słodkimi ziemniakami. Koneserzy zauważają, że smakiem przypomina wódkę, ale jest od niej nieco słodsze i zawiera jedynie ok 19 proc. alkoholu. Konsumuje się je w kieliszkach.
Skąd sukces tego alkoholu? Hite-Jinro, rzecznik Jinro twierdzi, że jest to jeden z nielicznych alkoholi z umiarkowaną mocą i właśnie dlatego jest tak bardzo popularne. Bez wątpienia na sukces marki wpływa także cena. Za butelkę koreańskiego przysmaku trzeba zapłacić nieco ponad dolara, natomiast w barze czy restauracji - trzy dolary.
Niestety w rankingu zabrakło miejsca dla polskiej wódki.

Ranking najlepiej sprzedających się marek alkoholi na świecie:

1. Jinro Soju (61,38 mln)
2. Smirnoff Vodka (24,7 mln)
3. Lotte Liquor Soju (23,9 mln)
4. Emperador Brandy (20,1 mln)
5. Bacardi Rum (19,6 mln)
6. Tanduay Rum (18,7 mln)
7. Pirassununga Cachaça (18,6 mln)
8. Johnnie Walker Whiskey-scotch (18 mln)
9. Officer's Choice Whisky-Indian (16,5 mln)
10. McDowell's No. 1 Whisky-Indian (16,1 mln)