Trójka traci słuchaczy.
Trójka traci słuchaczy. FOT. FILIP KLIMASZEWSKI / AGENCJA GAZETA

Badania nie kłamią. Według Millward Brown, radiowa Trójka między listopadem 2016 a styczniem 2017 poniosła porażkę. Rok temu mogła cieszyć się większym wsparciem słuchaczy, którzy zwracają się w stronę RMF FM, Radia Zet czy TOK FM. Radiowa Jedynka za to wciąż jest na podium, mimo że też zaliczyła spadek.

REKLAMA
Najwięcej - rok do roku - straciła Trójka - wynika z analizy fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez serwis Wirtualnemedia.pl. Ma 8,1 proc. udziału w słuchalności, co oznacza z 0,5 pkt.proc. mniej. Rozgłośnia, która regularnie pozbywa się dziennikarzy i jest najmocniej upolityczniona, nie cieszy się wiernością słuchaczy. Ci coraz chętniej wybierają konkurencję. Wzrost dotyczy RMF FM (1. miejsce), Radia ZET i TOK FM.
Publiczna Jedynka, której dyrektorem jest teraz Rafał Porzeziński, utrzymuje się w zestawieniu wysoko, bo na 3. miejscu z wynikiem 9,1 proc. Przewaga RMF FM nad nią zwiększyła się z 14,6 pkt. do 15,5 pkt. proc. Różnicę widać gołym okiem, zyskują wymienione radia. Najgorzej radzi sobie Polskie Radio 24 działająca od września tego roku. Jest na ostatnim, 12. miejscu zestawienia (0,3 pkt).
Nie trudno wywnioskować, że to konsekwencja zmian, na jakie protestami reagują wierni dotąd słuchacze. Przypomnijmy, że Barbara Stanisławczyk rządzi Polskim Radiem od 8 stycznia 2016 r. i planuje zostać na kolejną kadencję.

Napisz do autorki: karolina.blaszkiewicz@natemat.pl