Reklama.
Każdy właściciel escape roomu będzie musiał przeprowadzić w nim próbną ewakuację przynajmniej raz na dwa lata. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych chce wprowadzić nowe wymogi, aby nigdzie już nie powtórzyła się tragedia taka jak w Koszalinie, gdzie w pożarze escape roomu zginęło pięć 15-letnich dziewcząt.
Fragment projektu nowego rozporządzenia
Właściciel, zarządca, użytkownik lub inny faktycznie władający obiektem budowlanym (...), w którym prowadzona jest działalność o charakterze rozrywkowym, polegająca na organizowaniu gier lub zabaw, w trakcie których ich uczestnicy uwalniają się z zamkniętej przestrzeni lub w inny sposób ograniczona jest możliwość przemieszczania się tych uczestników, wskutek czego ograniczona jest możliwość ich ewakuacji, powinien przed rozpoczęciem takiej działalności, oraz co najmniej raz na dwa lata, przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji ewakuacji ludzi w miejsce bezpieczne, na zewnątrz obiektu budowlanego lub do sąsiedniej strefy pożarowej, a także sprawdzenie spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej.