
Allegro jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim internecie. To internetowy gigant, który na e-handlowej arenie w Polsce nie ugiął się nawet przed popularnym na całym świecie eBayem. Hein Pretorius, szef całej Grupy Allegro w rozmowie z naTemat zdradza, co jest fenomenem tego sukcesu. Pretorius tłumaczy również dlaczego wbrew – wydawałoby się – zdrowemu rozsądkowi warto inwestować we wschodnią i środkową część Europy, a także czemu zdecydował się podjąć walkę z Google. – To jedno z największych wyzwań dla całego rynku internetowego – mówi Hein Pretorius.
Kim jest Hein Pretorius?
Hein Pretorius posiada ponad 18 lat doświadczenia w branży internetowej, technologicznej i telekomunikacyjnej. Jest powszechnie rozpoznawalny dzięki swojej aktywności w popieraniu działalności inwestycyjnej Grupy MIH w tych branżach, a w szczególności inwestycji w Mail.ru i Tradus Grup (Ricardo i Allegro). Obecnie Hein zajmuje stanowisko CEO Grupy Allegro (zależnej od MIH/Naspers ), ponadto jest dyrektorem kilku firm Grupy MIH. CZYTAJ WIĘCEJ
Nie baliście się? To ciągle jest wejście na niepewny rynek, gdzie e-commerce był słabo rozwinięty, albo nawet nie istniał.
Czytaj: Blogerka kontra użytkownicy Allegro, którzy kradną jej zdjęcia. "Przecież znalazłem je w Google"
Ale o co chodzi?
W maju tego roku z wyszukiwarki Google'a znikło kilkadziesiąt stron internetowych, m.in. banku Millennium i sieci komórkowej Play. Nie można było ich znaleźć, wpisując do wyszukiwarki Google'a hasła "bank millennium" czy "play".
Znikł też należący do Allegro największy w Polsce bezpłatny serwis z ogłoszeniami o sprzedaży rzeczy używanych Tablica.pl. Tablica.pl jest do dziś na czarnej liście Google'a. Koncern twierdzi, że to kara za łamanie zasad, a właściciele serwisu mówią, że kara jest zupełnie niesłuszna.
CZYTAJ WIĘCEJ
Grupa Allegro, jako pierwsza firma w tej części Europy, zdecydowała się przystąpić do tej antygooglowej koalicji pod szyldem FairSearch.org.
