Agencja Nielsen opublikowała raport obrazujący rozwój social mediów na przestrzeni roku.
Agencja Nielsen opublikowała raport obrazujący rozwój social mediów na przestrzeni roku. Fot. Shutterstock
Reklama.
Nielsen w merytorycznym raporcie porównuje social media z lipca 2011 roku do analogicznego okresu w 2012 roku. Agencja przebadała 28 tysięcy internautów z całego świata, którzy na co dzień aktywnie korzystają z social mediów.
Na niesamowity rozwój branży wpływa przede wszystkim fakt, że w ciągu dwunastu miesięcy czas spędzany w internecie na komputerach i smartfonach wzrósł aż o 21 procent. Wyjątkową popularnością cieszą się serwisy społecznościowe, to właśnie na nich internauci spędzają najwięcej czasu spośród wszystkich stron internetowych. Jest to odpowiednio 20 proc. całego czasu, który poświęcamy na siedzenie przed komputerem i o 10 proc. więcej, jeżeli chodzi o urządzenia mobilne.
Aplikacje rządzą
Autorzy raportu podkreślają, że kluczowa dla rozwoju social mediów jest coraz bardziej popularna – szeroko pojęta – mobilność. Rynek zaczęły podbijać smartfony, a co za tym idzie znacząco wzrosła liczba powstających aplikacji. Dwanaście miesięcy wystarczyło, żeby czas spędzany na "bawieniu się" aplikacjami wzrósł o 76 proc. W lipcu zeszłego roku było to niecałe 44,8 minuty na każdą osobę, rok później dokładnie o 41 minut więcej.
Co prawda wciąż to komputery są najchętniej wykorzystywanym urządzeniem do łączenia się z siecią. Jednak ciekawi fakt, że tylko ta grupa urządzeń traci popularność w porównaniu do zeszłego roku. Rośnie natomiast wszystko inne: smartfony, tablety, konsole do gier, internet podłączony do telewizora i e-readery. Największy wzrost popularności (o 13 proc.) zanotowały smartfony i tablety.
Mobilność urządzeń wpływa także na różnorodność miejsc, w których korzystamy z sieci. Aż 1/3 osób w wieku od 18 do 24 lat łączy się z… łazienki.
Na Fejsie o filmie
Dużo osób potwierdza także, że chętnie korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji. Tutaj przoduje Bliski Wschód i Afryka, gdzie praktykuje to 63 proc. użytkowników. Natomiast w Europie jest to jedynie 38 proc. użytkowników i tym samym zamykamy te zestawienie. Zabawny jest także fakt, że blisko 25 proc. osób do 34 roku życia komentuje na swoim profilu to, co właśnie ogląda w telewizji.
Social media coraz bardziej docenia branża reklamowa. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę prędkość ich rozwoju. To właśnie "lajki" są najpopularniejszą akcją, którą podejmuje konsument po zobaczeniu czegoś, co mu się podoba.
Internauci chętnie decydują się na zakup po tym, jak zobaczą reklamę lub recenzję na jednej ze stron związanych z social mediami. W tym zestawieniu najgorzej (z punktu widzenia reklamodawców) wypadają Europejczycy, którzy w każdej dziedzinie od elektroniki poczynając, przez restauracje, a na kosmetykach kończąc, zamykają ten ranking.
Cały raport i szczegółowe dane możesz zobaczyć tutaj.