
Świat zakupów i odbioru reklam pokazuje, że kobiety i mężczyźni nadal są bardzo różni. Szczególnie widoczne staje się to przed świętami, kiedy sklepy kuszą nas tysiącem promocji.
Męska konsekwencja
Zupełnie inaczej jest natomiast w kwestii RTV i samochodów. Badania pokazały, że o wyborze samochodu mężczyźni decydują nawet wtedy, kiedy towarzyszy im kobieta. Panie najczęściej wybierają natomiast jego kolor, który ma dla nich ogromne znaczenie.
Dla pań model auta w kolorze zielonym może być zachwycający, ale ten sam model z tego samego rocznika w kolorze czerwonym już dramatycznie brzydki.
Jeśli jednak do samochodu trzeba kupić jakieś części, to panie pojawiają się w salonach czy warsztatach z listą napisaną przez mężczyznę. I jak podkreślają sprzedawcy, nie zawsze wiedzą, co i po co tak naprawdę chcą kupić. Zdają się w tej kwestii na mężczyzn.
Kobiety w Polsce z powodu tradycyjnego wychowania, uwewnętrznionych stereotypów oraz presji i wymagań wielu mężczyzn mają głębokie poczucie odpowiedzialności za zaspakajanie nie tylko swoich potrzeb, ale wielu bliskich osób. Z punktu widzenia kobiety żadna lista zakupów nie jest funkcjonalna, mając na uwadze ilość produktów, spraw do załatwienia i potrzeb i preferencji, o których trzeba pamiętać. Oczywiste jest, że mężczyznom mało zaangażowanym w codzienne zajęcia domowe trudno jest podczas zakupów zwrócić uwagę na detale, takie jak ulubiony smak kaszki dziecka, skoro tej kaszki nie przygotowują i nie karmią dzieci.
Zakupy stereotypowe

