Znana firma z ogłoszeniami o pracę wykorzystała wizerunek Magika z Paktofoniki
Kamil Frątczak
07 września 2022, 18:40·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 07 września 2022, 18:40
Znany portal z ogłoszeniami o pracę zdecydował się na umieszczenie w reklamie wizerunku nieżyjącego od ponad 20 lat rapera. Fani Magika oraz zespołu Paktofonika są tym faktem zbulwersowani. Spółka opublikowała oświadczenie, w którym przeprasza.
Reklama.
Reklama.
Magik to polski raper, producent muzyczny oraz współzałożyciel zespołu Paktofonika
We wrześniu 2012 roku miała miejsce premiera filmu "Jesteś Bogiem", który wyreżyserował Leszek Dawid
Historia filmu została oparta na działalności grupy hip-hopowej
Rocketjobs.pl "portal pracy przyszłości" to serwis, w którym potencjalni kandydaci do pracy mogą przeglądać ogłoszenia w zakresie marketingu, reklamy, public relations czy IT. Firma kreuje się na przyjazną pokoleniu Z, czyli generacji ludzi urodzonych od 1995 roku do 2012 wkraczających dopiero co na rynek pracy.
Portal internetowy często produkuje swoje posty reklamowe pod swoją grupę docelową, chcąc dostosować je do niej. Tym razem coś poszło nie tak.
Wizerunek nieżyjącego Magika w reklamie ofert pracy
Jak czytamy na portalu glamrap.pl, firma opublikowała wczoraj na Facebook'owej grupie "Praca Marketing Reklama PR Media" ogłoszenie, w którym szukają "Magika od social mediów".
"Magiku jesteś tutaj? Wyobraź to sobie (sobie), że jest tu oferta dla Ciebie" – tak brzmiała treść reklamy nawiązująca do utworu "Jestem Bogiem". Poniżej załączyli grafikę przedstawiającą komputer, na którego ekranie wyświetlała się nazwa stanowiska, a do siedzącej przed komputerem osoby dokleili twarz tragicznie zmarłego ponad 20 lat temu rapera Piotra Łuszcza.
Żart na poziomie. Tym razem nie wyszło
Portal rocketjobs.pl znany jest z luźnej komunikacji, która wielu osobom bardzo się podoba. Niestety w tym przypadku wykorzystanie wizerunku Magika razi każdego, kto zna twórczość grupy Paktofonika.
W ich tekstach słuchamy krytyki na temat hierarchizacji czy korporacyjnego wyścigu szczurów. Post, który zatrząsł całym internetem, został usunięty, zaś firma ustosunkowała się do sytuacji w oświadczeniu, które otrzymała również nasza redakcja.
Szczerze przepraszamy za opublikowanie niestosownego mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki na jednej z naszych grup na Facebook’u. Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę z zażenowania, jakie mogła wywołać ta publikacja. Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post.
Materiał został niezwłocznie usunięty z grupy, ale nie mamy już wpływu na powielanie go w social mediach. Wyciągnęliśmy lekcję i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne treści nie pojawiły się więcej w naszych kanałach.
Chcielibyśmy dodatkowo przeprosić firmę Open Gate, której oferta pracy została zamieszczona w niefortunnym memie z raperem Magikiem, a także wyraźnie zaznaczyć, że w/w firma nie miała żadnego udziału w przygotowaniu mema.
Tragiczna śmierć rapera
Przypomnijmy, że Piotr "Magik" Łuszcz 26 grudnia 2000 roku wyskoczył z dziewiątego piętra przez okno swojego mieszkania w Katowicach. Raper w bardzo ciężkim stanie został przewieziony do szpitala, gdzie zmarł mimo wysiłków lekarzy.
Domniemaną przesłanką popełnienia przez Magika samobójstwa była próba uniknięcia zasadniczej służby wojskowej, poprzez symulowanie złego stanu zdrowia psychicznego. Jako następstwo doprowadziło to do rzeczywistego uszczerbku na zdrowiu, a w konsekwencji – zgonu.