Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, platforma Netflix zamierza wprowadzić pakiet z reklamami. To coś dla subskrybentów, którzy chcieliby płacić mniej za oglądanie filmów i serialu. Czy ten tryb będzie dostępny w Polsce?
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Netflix planuje wprowadzić tańszy pakiet z reklamami. Czy oferta będzie obejmować Polskę? Wirtualnemedia.pl ustaliły, że na razie nasz kraj nie jest brany pod uwagę
Na początku tego roku platforma streamingowa straciła wielu subskrybentów. Dlatego też zawarła współpracę z Microsoftem
Disney+ również wprowadza reklamy do swojej oferty
Netflix wprowadza reklamy. W Polsce też?
Netflix przyzwyczaił swoich widzów do tego, że mogą bez przerw oglądać ulubione filmy lub serial. Niebawem platforma wprowadzi pakiet z reklamami, za który zapłacimy mniej niż za zwykły pakiet. Wcześniej informowano, że serwis ruszy z ofertą na początku 2023 roku. Zgodnie z zagranicznymi doniesieniami nastąpi to dużo wcześniej.
Pakiet z reklamami ma trafić na Netflix już w listopadzie bieżącego roku. Subskrybenci będą mogli zapłacić za niego od 7 do 9 dolarów. W trakcie seansu co godzinę na ekranach pojawią się bloki reklamowe trwające około 4 minut (pojedyncze spoty nie będą dłuższe niż 30 sekund).
Osoby, które skuszą się na zakup tańszego pakietu, nie będą mogły pobierać tytułów w trybie offline. Jedynie produkcje przeznaczone dla dzieci i te stworzone przez Netfliksa nie będą zawierać materiałów reklamowych.
Portal Wirtualnemedia.pl podaje, że Netflix nie ma na razie w planach, by pakiet pojawił się na polskim rynku. – Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte – przekazało polskie biuro prasowe platformy streamingowej.
Powołując się na Business Insidera, do 2027 roku przychody z reklam mogą przynieść Netfliksowi aż 3,5 miliarda dolarów przychodu. Poprzednie raporty sugerują zaś, że reklamy zagwarantują platformie 3 miliardy dolarów do 2024 roku.
Co ciekawe, nie tylko Netflix skłania się ku reklamom. Według "The Wall Street Journal" Disney+ przedstawi swoją ofertę reklamową w grudniu tego roku. Tym sposobem obie platformy starają się zdobyć nowych odbiorców i zwiększyć swoje przychody.
Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale 2022 roku Netflix stracił ponad 200 tys. subskrybentów, co było szokujące, zważywszy na to, że takie spadku platforma nie zaliczyła od 2011 roku. Jak wynika z kwartalnego raportu Netflixa, przygotowywanego dla akcjonariuszy, w drugim kwartale roku ubyło "tylko" 970 tys. subskrybentów.
W lipcu Netflix zawarł współpracę z Microsoftem, który - przynajmniej na początku - ma być jego wyłącznym partnerem reklamowym.
Nowości Netflix w październiku 2022
Netflix kręci w Polsce na potęgę. Tylko w październiku zobaczymy takie krajowe produkcje jak "Wielka Woda", "Gang Zielonej Rękawiczki" czy "Ostatnia wieczerza". Fani horrorów nie będą mogli ominąć antologii, której patronuje Guillermo Del Toro, a fani sitcomów w końcu dostaną 8. sezon "Brooklyn 9-9".