
Klienci jednego z czołowych banków w Polsce muszą przygotować się na nadchodzące zmiany. Od 1 listopada w życie wchodzi nowa, taryfa opłat i prowizji. Z jednej strony bank Pekao wprowadzi kilka udogodnień, ale z drugiej podnosi ceny wielu podstawowych usług. Co stanieje, co zdrożeje i jak tego uniknąć podwyżek?
Bank Pekao uzasadnia zmiany w opłatach i prowizjach między innymi skumulowaną inflacją, która od ostatniej modyfikacji cennika w 2021 roku wyniosła ponad 35 proc. Nowa taryfa dotknie zarówno posiadaczy nowych kont, jak i tych, którzy od lat korzystają ze starszych rachunków typu Eurokonto.
Nowe taryfy opłat i prowizji w Pekao. Co stanieje od listopada?
Nie wszystkie zmiany będą niekorzystne dla klientów Pekao. Bank wprowadza parę obniżek, które promują transakcje mobilnych i cyfrowe.
Podwyżki opłat. Za co klienci Pekao zapłacą więcej?
Lista podwyżek jest znacznie dłuższa i niestety dotyczy wielu codziennych operacji. Jakie opłaty wzrosną?
Jak uniknąć podwyżek w banku Pekao?
Bank sam zachęca do rezygnacji z płatnych kodów SMS na rzecz darmowej autoryzacji mobilnej w aplikacji PeoPay. Z kolei gotówkę najlepiej wpłacać i wypłacać w urządzeniach z logiem Pekao. Operacje są wtedy bezpłatne.
Pamiętajmy też, że przelewy zlecane samodzielnie w aplikacji i bankowości internetowej Pekao24 pozostają darmowe. Jeśli posiadamy jedno ze starszych, drożejących kont, warto rozważyć jego zmianę na nowszy rachunek z oferty banku, np. Konto Przekorzystne, gdzie przy regularnych wpływach i transakcjach kartą można uniknąć podstawowych opłat.
A jeśli nie akceptujemy nowych warunków, to Pekao na swojej stronie informuje, że mamy czas do 31 października 2025 roku, aby złożyć sprzeciw (co będzie równoznaczne z wypowiedzeniem umowy) lub samodzielnie zamknąć konto. Obie te czynności są akurat darmowe. W przeciwnym razie zmiany wejdą w życie automatycznie 1 listopada.
Zobacz także
