Sklep Wollworth
Sklepów Wollworth jest coraz więcej w Polsce. A to dopiero początek Fot. Solarisys / Shutterstock

Jeszcze w tym roku na mapie Polski pojawi się sześć kolejnych sklepów sieci Woolworth. To coraz bardziej znana marka dyskontów non-food z Niemiec, która weszła na nasz rynek w 2023 roku. Gdzie powstaną kolejne sklepy w 2025 roku i gdzie powstały do tej pory?

REKLAMA

Woolworth to niemiecka sieć dyskontów typu non-food, która jest konkurencją dla takich gigantów jak Pepco czy Action. Firma ma niemal stuletnią historię, ale jako niezależna marka funkcjonuje od 1998 roku. W Niemczech ma ponad 700 placówek.

W Polsce ruszyła w 2023 r. i w tym roku przekroczy granicę 60 sklepów. Sprzedaje niemal wszystko poza żywnością, czyli odzież, AGD, zabawki, kosmetyki i dekoracje. Początkowe plany opisywane w mediach mówiły nawet o tysiącu placówek w Polsce, ale jak widać, cel się nieco zmienił.

Woolworth w Polsce. Gdzie otworzą się kolejne sklepy?

Sieć Woolworth tylko w ostatnich miesiącach otworzyła kilka sklepów w całej Polsce, o czym możemy przeczytać na stronie retailer.net. "To kolejny krok w dynamicznej ekspansji firmy, która stawia sobie za cel uruchomienie nawet 400 placówek w całym kraju" – czytamy w artykule.

Sklepy Woolworth otwarte w 2025 roku:

  • Zielona Góra (drugi sklep, ul. Henryka Sienkiewicza 9)
  • Kwidzyn (ul. Żwirowa 2)
  • Cieszyn (ul. Stawowa 50)
  • Włocławek (ul. Kruszyńskiej 27)
  • Skierniewice (ul. Czesława Liska 1)
  • Legnica (ul. Gwiezdna 4)
  • Leszno (Aleja Konstytucji 3 Maja 12)
  • Mysłowice (ul. Katowicka 64)
  • Ciechanów (ul. Prymasa Tysiąclecia 7D)
  • Nowe otwarcia jeszcze w 2025 roku:

  • 20 listopada: Tychy (ul. Towarowa 2c)
  • 27 listopada: Tarnowskie Góry
  • 27 listopada: Racibórz (ul. Opawska 171)
  • 27 listopada: Nysa (Szlak Chrobrego)
  • 4 grudnia: Zawiercie (ul. Wojska Polskiego)
  • 9 grudnia: Gdańsk (Podwale Grodzkie 8)
  • Woolworth ma ambitne plany w Polsce. Chcą być najsłynniejszym dyskontem non-food

    "Polska jest dla nas strategicznym rynkiem w Europie. Naszym celem jest, aby w ciągu kilku lat Woolworth stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w segmencie non-food w Polsce" – podkreśla Szymon Dąbrowski, Managing Director Woolworth na Polskę.

    O pozycję lidera na polskim rynku dyskontów walczą nie tylko zagraniczne firmy. Sieć Vollmart reklamuje się jako "polska sieć nowoczesnych hard dyskontów". Właściciele wierzą, że wracając do korzeni modelu "towar prosto z palet", są w stanie obniżyć ceny nawet o 20 proc. w stosunku do lokalnej konkurencji, w tym Biedronki i Dino. Sieć działa od czterech lat, ma 12 placówek i zapowiada wejście do Warszawy i na Śląsk.