To dlatego zwiastun "Kleru" zniknął z YouTube. Mamy wyjaśnienie dystrybutora

Mateusz Marchwicki
Pojawienie się klipu z zapowiedzią najnowszego filmu Wojtka Smarzowskiego "Kler" wywołało spore poruszenie. Jednak po niedługim czasie zwiastun zniknął z YouTube'a, co wywołało wiele "teorii spiskowych". Teraz dystrybutor filmu tłumaczy swoją decyzję.
Już wiadomo co stało się zer zwiastunem kontrowersyjnego filmu Smarzowskiego. Fot. screen z YouTube'a / KinoSwiatPl
Sam zwiastun kontrowersyjnego jak na Polskę filmu o duchowieństwie wywołał spore zamieszanie. Jedni zapowiedzieli tłumne przyjście do kin, drudzy oskarżyli reżysera o kłamstwo i budowanie całkowicie fikcyjnego obrazu polskiego duchowieństwa.

Jednak zwiastun "Kleru" tak samo niespodziewanie zniknął z sieci, jak się w niej pojawił. Do tej pory nie było wiadomo, co się z nim stało, przez co wielu internautów sugerowało, że to reakcja na negatywny odbiór Kościoła przez oglądających. Głos w tej sprawie zabrał dystrybutor.

Okazuje się, że była to decyzja Kina Świat, odpowiedzialnego za dystrybucję tytułu. Jak poinformował dział PR firmy, zwiastun przechodzi drobne zmiany i w odświeżonej wersji pojawi się na YouTube już w środę. Dystrybutor nie chce jednak informować o powodach decyzji ani o tym, co zostanie w klipie zmienione.


Przypomnijmy, "Kler" to film Wojciecha Smarzowskiego, który ma obnażać słabe strony polskiego duchowieństwa i pokazywać kościół widziany "od zakrystii". A wszystko to ukazane zostało przez pryzmat losów trójki duchownych i arcybiskupa, którzy niespecjalnie różnią się od zwykłych ludzi.
Film pojawi się gdyńskim festiwalu filmów fabularnych. Do kin wejdzie 28 września 2018 roku. "Kler" będzie też dostępny w internecie na platformie Showmax.

Obserwuj nas na Instagramie. Codziennie nowe Instastory! Czytaj więcej