Przekręt na biletach? Ticketmaster miał promować własną sieć "koników"

Paweł Kalisz
Dziennikarze CBS i Toronto Star odkryli, jak serwis TicketMaster należący do Live Nation robił w konia klientów kupujących bilety na koncert. Dzięki sieci własnych "koników" zarabiał na jednym bilecie o wiele więcej pieniędzy, pobierając dwukrotnie marżę.
TicketMaster oszukiwał klientów puszczają pulę biletów do drugiego obiegu, gdzie sprzedawane były przez podstawionych pośredników. Dzięki temu zarabiał dwukrotną marżę. Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
Wydawałoby się, że na sprzedaży biletów nie jest tak łatwo oszukiwać. Jeśli nie sprzeda się więcej wejściówek na stadion niż jest na nim miejsc, to inne przekręty są trudne do ogarnięcia wyobraźnią. A jednak sztuka ta udała się TicketMaster, które - jak wynika z doniesień zza oceanu - oszukiwało klientów na całym świecie.

W jaki sposób? Odkryli to i ujawnili dziennikarze CBS i Toronto Star. Schemat oszustwa był bardzo prosty. Trzeba było sprzedać część biletów oficjalnie, a resztę przepuścić przez własnych "koncesjonowanych koników".




TicketMaster nazywał doniesienia prasowe bzdurą i próbą pomówienia. Jednak w trakcie dochodzenia kolejne fakty wychodzące na jaw potwierdzały ustalenia dziennikarzy.

źródło: cbs.ca, heavyrock.pl