Grupa naTemat nigdy wcześniej nie była tak popularna jak teraz. Samo naTemat.pl ma 10 mln użytkowników!

Michał Mańkowski
Nie skłamię, jeśli powiem, że gdy 7 lat temu startowaliśmy z serwisem naTemat, nie sądziliśmy, że urośniemy aż do takich rozmiarów. Teraz, w rocznicę startu naTemat.pl, możemy pochwalić się kolejnym gigantycznym rekordem. I to nie jednym, bo dziś jesteśmy już przecież całą Grupą medialną. Grupa naTemat nigdy w swojej historii nie była tak popularna jak dzisiaj.
Grupa naTemat pobiła swój rekord oglądalności.
Serwis naTemat.pl oficjalnie wystartował 22 lutego 2012, ale tak naprawdę "na sucho" pracowaliśmy już od stycznia, dlatego nasze urodziny przypadają właśnie na okres stycznia-lutego. Wtedy to publikowaliśmy treści, ale jeszcze nie mogliście ich czytać. Siedem lat temu w kamienicy na warszawskim śródmieściu wypracowywaliśmy optymalny tryb wydawniczy i zaczynaliśmy tworzyć to, co dzisiaj urosło do takich rozmiarów.

Z grupy kilkunastu osób, która w większości siedziała przy jednym stole (to mebel, który jest z nami od początku. Jest cholernie ciężki i nieustawny, ale z sentymentu to przy nim prowadzimy codzienne kolegia redakcyjne) zmieniliśmy się w Grupę naTemat, która wydaje kilka serwisów i każdego dnia tworzy ją blisko 60 osób.


Styczeń 2019 roku był dla nas rekordowy na naprawdę wielu poziomach. naTemat.pl po raz pierwszy przebiło magiczną barierę, notując ponad:

10,2 mln unikalnych użytkowników!

Żeby zrozumieć skalę wzrostu, warto wspomnieć, że poprzedni rekord był o ponad 3 mln mniejszy! Dodatkowo napisaliśmy tekst, który podbił polskiego Facebooka – jako pierwsze medium zaapelowaliśmy od Jurka Owsiaka, by "został" (#JurekZostan). Efekt? Niemal 200 tysięcy interakcji na Facebooku. Samych udostępnień było ponad 50 tysięcy!

Choć Facebook od dawna już wydawców nie rozpieszcza i różnie z nim bywa, tym razem tu też możemy się pochwalić. W skali miesiąca w rankingu fanpage'y generujących największą ilość interakcji na Facebooku, delikatnie przebił nas jedynie TVN24.pl, który ma... milion fanów więcej (363 tys. do 1,36 mln).
Screen z narzędzia Crowd Tangle, oficjalnie wspieranego przez Facebook.
Styczeń był rekordowy także dla innych serwisów. Biznesowy INNPoland.pl pobił swój historyczny rekord i po raz pierwszy przekroczył barierę 2 mln unikalnych użytkowników. Podobnie jak parentingowe MamaDu, które kolejny miesiąc z rzędu zanotowało rekordowe 1,8 mln UU. Z kolei 1,2 mln UU w satyrycznym ASZdzienniku to najlepszy wynik od blisko dwóch lat. Gdyby je dodać, łącznie mamy ponad 15 mln UU. Poniżej możecie zobaczyć graficzne porównanie i procentowy wzrost rok do roku (styczeń 2019-styczeń 2018).
Naturalnie, na wyniki mediów w tym okresie wpłynęły tragiczne wydarzenia z Gdańska, które nigdy nie powinny się wydarzyć. Wydarzenia, które wojnę polsko-polską wprowadziły na zupełnie nowy i przerażający poziom. Ale tak wysokie wyniki Grupy naTemat to nie tylko efekt powyższych wydarzeń. Linia ruchu była równa w całym miesiącu, nie licząc dwóch skoków w górę w wiadomym okresie.
Ba, najpopularniejszy tekst w tym miesiącu (i jednocześnie w historii całego serwisu) wcale nie dotyczył Pawła Adamowicza. Wzrosty zanotowały nasze serwisy, które nie są portalami informacyjnymi. W styczniu zadziałały wszystkie mechanizmy redakcyjno-technologoczne, cała układanka, którą szlifowaliśmy przez ostatni rok wskoczyła na swoje miejsce.

Naturalnie wiemy, że nie wszystko bywa idealnie. Jesteśmy tego świadomi i zapewniam, że każdego dnia staramy się to poprawiać. Zdajemy sobie sprawę też z tego, co nam wychodzi i czego lepiej nie zmieniać, bo akurat to lubicie. W tym roku szykujemy kolejne niespodzianki.

Dziękujemy za to, że jesteście z nami! To dzięki Wam i dla Was.