Marketing w świecie gier nie ma przed nimi tajemnic. Rusza kolejna edycja konferencji IAB

Bartosz Świderski
IAB Polska się nie patyczkuje i po sukcesie poprzedniej edycji konferencji dotyczącej marketingu gamingowego idzie za ciosem i organizuje jej kolejną odsłonę. Już 6 lutego zainteresowani profesjonalnym wykorzystaniem e-sportu i gamingu będą mogli nauczyć się wielu rzeczy od zaproszonych przez firmę ekspertów.
Rynek gier i ich popularność zyskują na znaczeniu z roku na rok. Dlatego warto dowiedzieć się, jak skutecznie na tym zarabiać. Fot. naTemat.pl
Konferencja IAB HowTo: Level up your brand with Esports and Gaming to wyjątkowe wydarzenie IAB Polska, które tworzą wspólnie eksperci z branży gamingowej, w tym przedstawiciele domów mediowych, agencji marketingowych i wydawcy gier komputerowych.

W oparciu o swoje doświadczenie i praktyczne przykłady już 6 lutego opowiedzą, jak marki, również te niezwiązane z e-sportem i gamingiem, mogą nie tylko się pokazać, ale naprawdę się w tym świecie rozwinąć.

– W 2019 roku podczas Fornite World Cup ustanowiona została rekordowa pula nagród - 30 milionów dolarów. Kilka tygodni później rekord ten został pobity przez turniej The International 2019 w grze Dota 2 - 34 miliony dolarów. To pokazuje, jak szybko wzrasta wartość, także marketingowa, świata e-sportu i gier – mówi naTemat.pl Szymon Kubiak, head of business w drużynie esportowej devils.one, Kinguin Poland Sp. z o.o., szef Grupy Roboczej IAB Gry i Esport.


– Widzimy wyraźnie, jak również na rodzimym rynku systematycznie wzrasta zainteresowania marek dotarciem do tej grupy. Ponad 16-milionowa społeczność polskich graczy to jednak nadal ogromny marketingowy potencjał do zagospodarowania. O tym, jak skutecznie go wykorzystać powiemy podczas IAB HowTo: Level up your brand with Esports and Gaming – dodaje Kubiak.

Konferencja inna, niż wszystkie
Wydarzenie podzielone jest na pięć bloków tematycznych (poziomów), podczas których uczestnicy krok po kroku dowiedzą się, jak profesjonalnie wykorzystać gaming i e-sport do celów biznesowych swoich marek:

LEVEL 1: Początek przygody to wystąpienia dotyczące tworzenia gier, budowania społeczności i rozwijania gry pod kątem e-sportu i gaming.

LEVEL 2: Bohaterowie – ten blok poświęcony będzie gwiazdom gamingu i e-sportu.

LEVEL 3: Pole bitwy – tu eksperci kompleksowo opowiedzą o tym, jak z rozmachem zorganizować turniej e-sportowy na najwyższym poziomie oraz jak przeprowadzić profesjonalną transmisję z rozgrywek. Nie zabraknie case studies, m.in. z rozgrywek FIFA.

LEVEL 4: Next level – w tym bloku organizatorzy skupią się na gamingowych trendach w najbliższych latach zarówno w Polsce, jak i na świecie.

EPILOG: Napisz własną historię – zwieńczeniem konferencji będą praktyczne wystąpienia o tym, jak zdobytą wiedzę dostosować do potrzeb swojej marki – od budowania strategii komunikacji do wdrożenia konkretnych narzędzi.

Prelegenci IAB Polska
Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wydarzenia jest starannie dobrane grono prelegentów. Wśród występujących podczas konferencji ekspertów znajdują się: Kamil Górecki z Fantasyexpo, Szymon Kubiak z devils.one, Adrian Kostrzębski z ESL, Tomek Przeździecki i Maciej Boroń z Mediacom, Jacek Jankowski z Wirtualna Polska Media, Paweł Kowalczyk z Ringier Axel Springer Polska, Łukasz Turkowski z Gameset, Krzysztof Rygiel i Karolina Kałużyńska z Monday, Arkadiusz Miegoń z Mexad Games, Natalia Skrzypek z Dentsu.
materiały promocyjne IAB Polska
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli firm szukających nowych odbiorców, przede wszystkich marek niezwiązanych ze światem gamingu. Na wydarzenie zapraszeni będą także marketerzy szukający inspiracji i rozwoju, a także wszyscy odpowiedzialni za organizację eventów i współpracę z influencerami. Świat gamingu i e-sportu to wciąż ogromne pole do marketingowego działania.

Wydarzenie organizowane jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków grup roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.