Popularny SUV jeszcze bliżej ideału. 7 faktów o najnowszym wcieleniu Audi Q7
Najstarsze egzemplarze pierwszej generacji mają już 14 lat. Druga generacja pojawiła się w 2015 roku i niedawno doczekała się techniczno-wizualnego liftingu. Audi Q7, największe auto w salonach niemieckiego producenta osobówek premium, jeździ już po polskich drogach w nowej odsłonie mającej sprostać największym wymaganiom amatorów SUV-ów.
Zgodnie z rynkowymi trendami Audi zdecydowało się na zastosowanie w swoim Q7 systemu miękkiej hybrydy. Jest to prostsza odmiana układu hybrydowego, która nie wymaga dużego akumulatora do przechowywania energii. Jaka konkretnie płynie z tego korzyść? Dla kierowcy – mniejsze spalanie paliwa, dla środowiska – obniżona emisja.Mild-hybrid
Audi zdecydowało się na zastosowanie w swoim Q7 systemu miękkiej hybrydy. Jest to prostsza odmiana układu hybrydowego, która nie wymaga dużego akumulatora do przechowywania energii.•naTemat
Zoptymalizowany układ czterech kół skrętnych i elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu. Tym właśnie systemom Audi Q7 zawdzięcza swoją zwinność, której już zazdroszczą mu poprzednicy. Duży SUV radzi sobie doskonale podczas jazdy zarówno na krętych drogach poza terenem zabudowanym, jak i w ruchu miejskim. Nie czuć jego rozmiarów i ma się wrażenie, jakby jechało się po prostu... kombi.Zawieszenie
Zoptymalizowany układ czterech kół skrętnych i elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu wpływają na większą zwinność Audi Q7•naTemat
Od strony wizualnej reflektory są na pewno smuklejsze od tych w starszych modelach. Nie wygląd jest tu jednak najistotniejszy, lecz technologia. Na życzenie kierowcy nowe Audi Q7 można doposażyć w reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym, które znacząco podnoszą bezpieczeństwo na drodze podczas nocnej jazdy (tu przeczytacie o nich dedykowany tekst).Reflektory
Na życzenie kierowcy nowe Audi Q7 można doposażyć w reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym•naTemat
Projektanci Audi Q7 zdecydowali się wyposażyć swoje dzieło w futurystyczne rozwiązanie. Mowa o Car-to-X, czyli systemie, który zapewnia komunikację między pojazdem a infrastrukturą miasta. W jego ramach niektóre europejskie miasta już udostępniają uczestnikom ruchu drogowego na swoim terenie informacje o sygnalizacji świetlnej.Car-to-X
Audi Q7 korzysta z technologii Car-to-X, która zapewnia komunikację między pojazdem a infrastrukturą miasta•naTemat
Każde nowoczesne auto winno wspierać kierowcę systemami, które zwiększają nie tylko komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze. W przypadku ulepszonego modelu Audi Q7 można się ich doliczyć ponad 30. Na szczególną uwagę zasługuje przydatny zwłaszcza w trakcie dłuższej podróży adaptacyjny asystent jazdy.Asystenci
W przypadku ulepszonego modelu Audi Q7 można się doliczyć ponad 30 programów asystujących kierowcę podczas jazdy•naTemat
Udoskonalony model Q7 może poszczycić się szeroką gamą pokładowych systemów informacyjno- rozrywkowych określanych w skrócie jako infotainment. Wszystko za sprawą nawigacji MMI plus ze standardem transmisji danych LTE Advanced i punktem dostępu do internetu Hotspot oraz sterowaniem głosowym naturalnym językiem.Infotainment
Na pokładzie Audi Q7 znajdziemy system nawigacji MMI plus ze standardem transmisji danych LTE Advanced•naTemat
Czym byłaby metamorfoza samochodu bez stylistycznych nowości? W najnowszym wydaniu Audi Q7 wydłużył się o 11 mm, przez co ma teraz 5063 mm długości. W jego wyglądzie wzrok przykuwają ostre krawędzie, atletycznie napięte powierzchnie oraz ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi chromowanymi żebrami.Wygląd
W najnowszym wydaniu Audi Q7 wydłużył się o 11 mm, przez co ma teraz 5063 mm długości•naTemat