Walka ze szkodliwymi treściami w sieci. Liderzy świata reklamy i biznesu zwierają szyki
620 mln. Tyle niebezpiecznych treści usunęły serwisy YouTube, Facebook i Instagram tylko w okresie między lipcem a wrześniem 2019 roku. Mimo wysiłku i tak blisko 10 mln szkodliwych materiałów dotarło do internautów. W celu walki ze spamem, fake newsami i nachalnymi reklamami sojusz GARM zwiera szyki i wprowadza nową strategię.
W sojuszu GARM uczestniczy 39 reklamodawców, 6 holdingów agencji reklamowych, 7 wiodących platform mediowych i 7 stowarzyszeń branżowych. Jednym z założycieli inicjatywy jest koncern Procter & Gamble, jedna z największych globalnych firm produkujących dobra codziennego użytku tzw. produkty szybkozbywalne (FMCG).
– Już czas, by zbudować odpowiedzialny mediowy łańcuch dostaw z myślą o roku 2030, taki, który będzie działał w sposób bezpieczny, wydajny, przejrzysty, rzetelny oraz odpowiednio moderowany dla dobra wszystkich jego uczestników, zwłaszcza konsumentów – komentował inicjatywę Marc Pritchard, Głobalny Chief Brand Officer Procter & Gamble.
Plan eliminowania z sieci nagannych treści opiera się na trzech filarach: wspólne definicje (spójna i uniwersalna kategoryzacja szkodliwych treści przez branżę reklamową), wspólne narzędzia i systemy (integracja systemów kontroli reklamodawców i platform mediowych) oraz niezależny nadzór (uzgodnienie niezależnego procesu weryfikacji).
Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble