naTemat większe od Interia.pl i Wyborcza.pl. To doskonały prezent na nasze 8. urodziny

Michał Mańkowski
Czas się pochwalić, ale i przede wszystkim podziękować, bo to wyjątkowa okazja i wyjątkowy moment. Osiem lat temu serwis naTemat.pl po raz pierwszy oficjalnie pojawił się w sieci. I na te ósme urodziny dostaliśmy doskonały prezent. Z najnowszego badania internetu Gemius/PBI, którego wyniki publikuje branżowy serwis WirtualneMedia.pl, wynika, że naTemat jest większe od serwisów Interia.pl czy Wyborcza.pl. O tym, dlaczego aż tak nas to cieszy, parę słów poniżej.
naTemat w polskim internecie na dobre pojawiło się 22 lutego 2012 roku, czyli jutro minie dokładnie – co do dnia – osiem lat naszej działalności. Ambicje od zawsze mieliśmy duże, ale jak to często podkreślam, nawet puszczając wodze fantazji, nie sądziliśmy, że uda nam się przeskalować aż do takich rozmiarów i tak mocno osadzić na polskim rynku medialnym.

Dziś jesteśmy nie tylko jednym portalem, ale niezależną grupą medialną, która wydaje pięć samodzielnych serwisów (MamaDu.pl, INNPoland.pl, ASZdziennik.pl, dadHERO.pl). Serwisów, które nigdy w naszej historii nie były aż tak popularne, jak są dzisiaj. Każdego miesiąca czytają je miliony Polaków, a rok do roku ta liczba wzrosła średnio dla całej Grupy o 33 procent. MamaDu w styczniu wg cytowanego Panelu Gemius/PBI było trzecim serwisem parentingowym w Polsce.


Z ciekawości zerknąłem w statystyki z naszych początków. Dzisiaj w ciągu dnia potrafi nas czytać dwa razy więcej użytkowników niż na starcie czytało nas przez cały miesiąc. Mówimy o setkach tysięcy użytkowników każdego dnia.

WirtualneMedia.pl opublikowały właśnie zestawienie najpopularniejszych portali informacyjno-publicystycznych w Polsce (bez podziału na treści regionalne). Wynika z niego nie tylko, że jesteśmy w czołówce najchętniej odwiedzanych portali w kraju. Okazuje się, że w liczbach bezwzględnych samo naTemat.pl jest większe m.in. od serwisów Wyborcza.pl czy Interia.pl. Zestawienie pokazuje realnych użytkowników poszczególnych portali (to wyniki samych portali, nie całej grupy wydawniczej).
WirtualneMedia.pl na podstawie badania Gemius/PBI - styczeń 2020.
I właśnie ta perspektywa cieszy nas najbardziej. W osiem lat #60osóbnaŻoliborzu (bo tyle dziś współtworzy Grupę naTemat) udało się przegonić portale, które należą do gigantycznych koncernów medialnych i są obecne na polskim rynku "od zawsze". Wyborcza.pl to marka sama w sobie, a Interia właśnie świętuje 20-lecie swojego istnienia.

A to nie jedyny styczniowy sukces. Poniżej screen z CrowdTangle, oficjalnego narzędzia Facebooka, które mierzy wzdłuż i wszerz aktywność na fanpage'ach. Wynika z niego, że w styczniu 2020 roku to profil naTemat, choć nie największy, był najbardziej angażujący z całej stawki medialnej.
Zobaczymy, jak takie zestawienia będą wyglądały w następnych miesiącach, bo branża medialna bywa bardzo dynamiczna, ale niezależnie od ich wyników, gwarantujemy, że każdego dnia staramy się robić dla Was lepszy i ciekawszy serwis. Liczby pokazują, że całkiem nieźle nam to wychodzi.

Dziękujemy, że z nami jesteście!