Duży ekran się opłaca? Dzięki tej akcji możesz się o tym przekonać

Dawid Wojtowicz
Małe jest piękne, ale... duże więcej może. Przynajmniej w świecie telewizorów, gdzie im większy ekran, tym więcej emocji i lepsza jakość obrazu, dzięki czemu widzowie mogą zachwycać się nie tyle samą wielkością "okienka", ile wyższą rozdzielczością, intensywniejszą kolorystyką i większą szczegółowością. Tylko jak dużo za tę przyjemność trzeba zapłacić?
Jak duży ekran wybrać? Teraz będziemy mogli zweryfikować swój wybór bez konsekwencji dzięki akcji Samsung "Nie żałuj sobie wielkich emocji", w której można kupić telewizory o przekątnej 65 cali i więcej z przedłużonym okresem zwrotu Samsung
Dla konsumenta ewolucję telewizorów widać głównie po wielkości ekranu. Wystarczy pierwszy lepszy wypad do sklepu ze sprzętem elektronicznym, by przekonać się, że na półki zawitał kolejny gigant z kolejną rewolucyjną technologią wyświetlania obrazu. Choć od lat rośnie przekątna ekranów, to Polacy jeszcze nadal kupują najczęściej modele 50-calowe. Nie da się ukryć, że w parze z wyższą przekątną ekranu idzie wyższa cena, jednak nie są to kwoty takie jak kiedyś.

Okazuje się, że spadek cen dotyczy w największym stopniu telewizorów z większym ekranem. Przykładowo, w 2015 roku telewizor 65-cali kosztował średnio ok. 9000 zł, a dziś o połowę mniej. Pięć lat temu wielkoekranowy telewizor 70-cali i większy kosztował średnio 14 000 zł, a teraz znajdziemy go w sklepach w cenie nieco ponad 7000 zł.
Z roku na rok rośnie sprzedaż wielkoekranowych telewizorówSamsung
Świadomość spadających cen dużych telewizorów wśród Polaków przekłada się stopniowo na ich decyzje zakupowe. W 2019 roku sprzedaż telewizorów 50-calowych wyniosła 29 proc. i wzrosła o 9 pkt w stosunku do roku 2018. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 roku telewizory 55, 65 i 75 cali będą stanowiły około 55% sprzedaży na naszym rynku.

Do zakupów motywują malejące ceny, ale też atuty technologiczne. Wielkoekranowe telewizory szczycą się rozdzielczością 4K lub 8K, funkcjami inteligentnego skalowania obrazu i rozwiązaniami poprawiającymi jakość odbieranych treści wideo. Dlatego widzowie chcący poczuć się jak w kinie, wolą trochę dopłacić, byle kupić za to więcej emocji.
Okazuje się, że spadek cen dotyczy w największym stopniu telewizorów z większym ekranemSamsung
Jeśli planujecie zakup nowego telewizora, a zarazem zastanawiacie się, czy model z dużym ekranem będzie dla was opłacalnym zakupem (nie tyle finansowo, ile emocjonalnie, czyli przez pryzmat wrażeń z oglądania), to możecie bez konsekwencji sprawdzić, czy wasz wybór okaże się strzałem w dziesiątkę. Wystarczy, że weźmiecie udział w promocji "Nie żałuj sobie wielkich emocji", której organizatorami są partnerzy handlowi Samsung.

W jej ramach możecie zakupić wybrane telewizory Samsung (marki będącej liderem na globalnym rynku odbiorników TV) o przekątnej 65 cali i więcej w salonach Samsung Brand Store oraz sieciach sprzedaży EURO-NET, MEDIA EXPERT, MEDIA-SATURN, NEONET i X-KOM, otrzymując gwarancję przedłużonego do 60 dni okresu na zwrot produktu.
Oznacza to, że konsumenci, którzy skorzystają z tej okazji, mają dwa miesiące, w czasie których mogą się rozmyślić i zwrócić zakupiony wielkoekranowy telewizor. W przygotowanej przez Samsung ofercie "Nie żałuj sobie wielkich emocji" miłośnicy kina domowego znajdą m.in. flagowy QLED 8K, QLED 4K oraz z serii RU7000 i RU8002, a także telewizor Samsung The Frame. Zamówienia na poszczególne modele można składać online. Promocja potrwa do 11 kwietnia 2020 roku.

Szczegóły akcji dostępne są w regulaminach poszczególnych sieci handlowych. Lista modeli z przedłużonym okresem zwrotu znajduje się pod tym adresem.

Artykuł powstał we współpracy z Samsung