Więcej dzwonimy, więcej piszemy. Jak radzą sobie z tym operatorzy?

Monika Przybysz
#zostanwdomu – przypominają operatorzy sieci komórkowych, umieszczając ten najistotniejszy dzisiaj hashtag na ekranach naszych smartfonów. Na co dzień muszą jednak robić znacznie więcej: od sprawnego działania łączy telefonicznych czy internetowych zależy przecież to, jak bardzo w trakcie tej nieoczekiwanej kwarantanny będziemy odizolowani od świata. Okazuje się jednak, że dostawcy usług telekomunikacyjnych potrafią zadbać nie tylko o swoich własnych klientów.
Domowe biuro to rzeczywistość, w której pracuje dzisiaj wielu z nas. Operatorzy robią wiele, aby lepiej nam się w niej funkcjonowało. Fot. 123rf.com / gstockstudio
Z danych T-Mobile wynika, że na przestrzeni ostatnich kilku tygodni dzwoniliśmy do siebie niemal dwa razy częściej niż na co dzień. Liczba odnotowanych przez operatora połączeń głosowych wzrosła o 40 proc. Co oczywiste, wykorzystujemy również więcej internetu. Przekształcenie domów w tymczasowe zdalne biura i szkoły poskutkowało wzrostem transferu danych aż o jedną czwartą.

Przedstawiciele T-Mobile zapewniają, że ich infrastruktura wytrzyma tak duże wzrosty: “Regularne prace nad rozbudową i modernizacją sieci T-Mobile umożliwiły utrzymanie wysokiego poziomu usług” – informują w komunikacie prasowym. Dodają również, że poza zwiększaniem wydajności pracy naszych „home offices” starają się, o ile to możliwe, ułatwiać pracę również tym, którzy nie mogą wykonywać jej tylko i wyłącznie z domu.

Okazje dla wszystkich

T-Mobile wprowadził również szereg ułatwień dla swoich klientów. Ci biznesowi mają obecnie możliwość uzyskania licencji Microsoft Office 365 i Teams. Oba rozwiązania stanowią sporą pomoc w organizacji pracy zdalnego biura – podobnie jak możliwość korzystania z korzystania z telefonicznego systemu telekonferencyjnego, którą oferuje operator. Szczegółowe informacje na temat zasad dostępu do ułatwień dla biznesu znajdziemy w zakładce “Zdalnie razem” na stronie T-Mobile.

Klienci indywidualni mogą z kolei pobrać dodatkowe pakiety danych. Z tej opcji, dostępnej za pośrednictwem aplikacji “Mój T-Mobile”, skorzystało z już ponad 650 tys. osób.

Dodatkową okazją, aby zwiększyć swój zasób internetu jest skorzystanie z promocji „GB za doładowanie”, skierowanej do klientów na kartę. Każde zasilenie konta na kwotę 25 zł dokonane przez internet lub za pośrednictwem aplikacji to 10 GB dodatkowego transferu.

Ci, którzy rozważają zwiększenie przepustowości domowego łącza również mają ku temu dobrą okazję właśnie teraz: T-Mobile uruchomił promocję, w ramach której za dwa pierwsze miesiące korzystania z usługi domowego internetu zapłacimy łącznie dwa złote. Za symboliczną złotówkę miesięcznie możemy mieć dostęp zarówno do światłowodu w dowolnej opcji, jak i internetu mobilnego. Szczegóły oferty znajdziecie tutaj.

Telefony dla lekarzy

W tak niecodziennej sytuacji, jaką jest nasza obecna rzeczywistość, na jaw wychodzą braki, których na co dzień mogliśmy nawet nie zauważać. Do takich, jak się okazuje, należy dostępność kart SIM i telefonów komórkowych w szpitalach oraz placówkach medycznych.

T-Mobile wspólnie z MyPhone postanowili wesprzeć medyków właśnie w tej kwestii. Do szpitala MSWiA w Warszawie oraz do szpitala w Zgierzu trafiły telefony oraz karty SIM, z których od tej pory będą mogli korzystać zarówno lekarze, jak i pielęgniarki wymienionych placówek.

Pomoc sprzętowa trafiła na razie do dwóch placówek, ale T-Mobile pomaga w koordynacji inicjatywy skierowanej do lekarzy z całej Polski. Na prośbę organizatorów projektu Dawka Wsparcia sieć uruchomiła specjalny telefon 0-800-012-006 dla lekarzy walczących na pierwszym froncie epidemii. Po drugiej stronie linii telefonicznej, którą T-Mobile udostępnia bezpłatnie, będą dyżurowali terapeuci, gotowi nieść potrzebne wsparcie psychiczne.

Chcesz pomóc? Zostań w domu

Poza tym, że przygotowują oferty skrojone na miarę standardów domowych biur i zastanawiają się, sprawić, żeby praca w szpitalach była chociaż odrobinę łatwiejsza, pracownicy T-Mobile nadal dyżurują w punktach obsługi klienta. Oczywiście, firma zapewnia im niezbędne środki ochrony: płyny do dezynfekcji, jednorazowe maseczki czy rękawiczki, jednak najwięcej w kwestii ich bezpieczeństwa możemy zrobić my sami, klienci T-Mobile.

Wystarczy, że w najbliższym czasie ograniczymy wizyty w salonach T-Mobile. Skoro dajemy radę pracować zdalnie, to kwestie związane z komórką czy internetem również uda nam się załatwić na odległość. Do dyspozycji mamy tu aż trzy drogi: online, aplikację lub infolinię.

Artykuł powstał we współpracy z T-Mobile.