Motoryzacja w dobie pandemii. Sprawdźmy, jak do nowych realiów dostosował się Volkswagen

Michał Jośko
W ostatnich miesiącach konferencje wirtualne stały się już nową świecką tradycją. Tym razem odpaliłem komputer i światłowodem pognałem na wydarzenie, w którym uczestniczył m. in. Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce, aby dowiedzieć się, jakie przemiany przeszły firmy motoryzacyjne wobec pandemii koronawirusa. Oto sześć niemieckich patentów na sukces w czasach, gdy "prognozy rynkowe są powściągliwe i konserwatywne".
Nowe czasy, nowy Volkswagen Fot. mat. prasowe

1. Narzędzia online'owe


Jak podkreśla koncern z Wolfsburga, rola dilera samochodowego ewoluuje już od dłuższego czasu; na rynku najlepiej radzą sobie ci, którzy potrafią idealnie połączyć docieranie do klientów zarówno w świecie realnym, jak i w internecie. Oczywiście, obecna sytuacja wymusiła znacznie większe skupienie się na drugiej z owych metod.

Volkswagen już w pierwszych dniach pandemii koronawirusa dostosował się do nowych realiów. Jak? Mowa tu nie tylko o zwiększeniu ilości reklam w Sieci, lecz także ułatwieniu zakupu samochodów bez odwiedzin w salonie. Kluczową rolę odgrywa tutaj Volkswagen e-Home, czyli nowy kanał komunikacji, w którym klientowi zostaje przydzielony osobisty asystent, pomagający w zdalnym zamawianiu i personalizacji wymarzonego samochodu. Wszystko opiera się na technologii wideo, zapewniającej również bezpieczne przesyłanie dokumentów.

2. Bezpieczeństwo nade wszystko


Jesteś tradycjonalistą, który jednak zamierza odwiedzić salon marki Volkswagen? Możesz liczyć na to, że wprowadzono w nim szereg zmian, bazujących na rekomendacjach zwiększających bezpieczeństwo pracowników i klientów; tak, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się COVID-19. Mowa tutaj np. o zapewnieniu odpowiedniego dystansu społecznego i dostępności środków dezynfekujących. Wielu dilerów wprowadziło także usługi door-to-door, obejmujące dezynfekcję i ozonowanie pojazdów.


3. Działania oddolne


Cytując Łukasza Zadwornego: w obecnej sytuacji rynkowej "stricte biznesowe ambicje i cele schodzą na dalszy plan". To idealny czas, aby skupić się na wspieraniu naprawdę ważnych inicjatyw, czego przykładem może być np. przekazanie puli Volkswagenów Fundacji "Szkoła na widelcu". Oprócz tego w Poznaniu koncern wsparł inicjatywę "Zakupy dla seniorów", natomiast w Warszawie akcję "Posiłek dla seniora".

4. Przedłużenie gwarancji


Posiadacze nowych samochodów, których dwuletni okres gwarancyjny wygasał pomiędzy 1 marca a 31 maja 2020 r., otrzymali trzymiesięczne przedłużenie okresów gwarancyjnych.

5. Smakowite nowości


W zaistniałej sytuacji stagnacja w gamie modelowej byłaby rzeczą mocno niewskazaną, tak więc Wolfsburg proponuje całą masę naprawdę ciekawych świeżynek. Na rynek trafiła już ósma generacja Golfa (w niedługiej perspektywie dostępna także w pikantnej wersji GTI), a zza horyzontu wyłaniają się kolejne premiery.

Jedną z nich jest nowa wersja Tiguana, czyli volkswagenowskiego bestsellera (to najpopularniejszy SUV w Europie – od roku 2007 sprzedano już ponad 6 milionów egzemplarzy tego pojazdu, w roku ubiegłym jedynie w Polsce rozeszło się ponad 8 tysięcy sztuk).

Co wiadomo o kolejnym wcieleniu wozu? Zmiany obejmą nie tylko stylistykę nadwozia, lecz również wyposażenie: na pokładzie znajdą się smaczki takie jak nowe generacje systemów Infotainment (znanego już z Golfa "ósemki") i Travel Assist (pozwalającego na półautonomiczne przemieszczanie się autostradami).

Na przełomie czerwca i lipca br. na polskich drogach zagości w pełni elektryczny Volkswagen ID.3 (w tym przypadku przedstawiciele Volkswagena podkreślają, że dotrzymają obietnicy i podstawowa wersja tego wozu będzie kosztować poniżej 130 tysięcy złotych), po nim zadebiutuje model ID.4.

Jesteś osobą, która woli postawić na hybrydę plug-in? A więc będziesz miał naprawdę szerokie pole manewru: od nowego Tiguana PHEV oraz Golfów (w odmianach PHEV i GTE), poprzez Passata GTE, aż po Arteona PHEV i Touarega R. Ostatniemu z tych samochodów naprawdę warto poświęcić parę dodatkowych słów: ten majestatyczny flagowiec zostanie wyekwipowany w spalinowo-elektryczny napęd o mocy 462 KM, do tej pory stosowany w Porsche Cayenne E-Hybrid.

6. Ulga dla portfela


Na tzw. dzień dobry Volkswagen proponuje spłacenie za klienta trzech pierwszych rat leasingowych. Gwoli formalności: minimalna opłata wstępna wynosi 10 proc. ceny samochodu, a oferta dotyczy wyłącznie już wyprodukowanych samochodów.

Wolisz zaoszczędzić na ubezpieczeniu komunikacyjnym? Proszę bardzo: korzystając z leasingów i kredytów EasyBuy i EasyDrive (oraz wybierając polisę w Volkswagen Financial Services), otrzymasz je za... symboliczną złotówkę.

Kolejną ciekawostką, idealną w pełnych niepewności czasach, jest ubezpieczenie od utraty pracy, stanowiące integralną część leasingów EasyBuy oraz EasyDrive z dwunastomiesięcznym okresem ochronnym. Co istotne, wszystkie powyższe oferty można łączyć z rabatami na auta z tzw. stocku.