"Każdy głos jest ważny". Gwiazdy skrzyknęły się, by zachęcić Polaków do pójścia na wybory

Łukasz Grzegorczyk
Gwiazdy muzyki, filmu i social mediów skrzyknęły się, by przekonać swoich fanów do uczestnictwa w wyborach prezydenckich 28 czerwca. Wskazują jak ważna jest wiara w sprawczą moc decyzji o pójściu lub niepójściu na wybory. W akcji wzięli udział m.in. Julia Wieniawa, Maciej Musiał i Maffashion. Kampanię wsparła organizacyjnie pozarządowa inicjatywa "30. Rok Wolności".
W spocie profrekwencyjnym pojawiła się m.in. Julia Wieniawa. Fot. materiały prasowe
Przesłanie jest jedno: każdy głos jest tak samo ważny. Nieważne, czy należy do Urszuli Dudziak, Julii Wieniawy czy Dawida Kwiatkowskiego. Macieja Musiała, Zofii Wichłacz czy Rafała Gębury. Dlatego oprócz nich w kampanii zabierają głos młodzi wyborcy, być może nieprzekonani wcześniej do wagi swej decyzji.

Gwiazdy wzięły sprawy w swoje ręce, i w nowym spocie zachęcają do wzięcia udziału w wyborach.
Dane mówią same za siebie. 5 lat temu różnica pomiędzy kandydatami na prezydenta w drugiej turze wyniosła 518 316 głosów. To znaczy, że głosy 260 tysięcy osób mogły wpłynąć na wynik wyborów. 260 tysięcy to dużo? No nie.


260 tysięcy to kilkanaście razy mniej niż to, ilu ludzi obserwuje Blowka na YouTube. Julia Wieniawa ma 6 razy więcej followersów. Na zeszłorocznym Opener’ze imprezowało 110 tysięcy ludzi. A na Pol’n’rock nawet do 700 tysięcy. I tak to wygląda w liczbach.

Kampanię wsparła organizacyjnie inicjatywa "30. Rok Wolności" – otwarta platforma działania organizacji pozarządowych, szkół, instytucji, gmin, firm i obywateli, dla których ważna jest wolność.