Szlak przetarli Japończycy. Samochody z tym napędem to pomost do elektromobilności
W 1997 roku wprowadzono na rynek pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy. Była nim Toyota Prius. Po 23 latach od tej premiery japoński koncern motoryzacyjny dalej rozwija technologię hybrydową, upatrując w niej szanse na pogodzenie satysfakcjonujących kierowców osiągów ze wspólną troską o ochronę środowiska. Jak wygląda dziś świat Toyoty okiem napędów hybrydowych?
Trzy modele hybrydowe Toyoty: Corolla Hatchback, RAV4 i Camry•Materiały prasowe / Toyota
W najnowszej odsłonie napędu hybrydowego Toyoty silniki elektryczne są na tyle mocne, że obecnie produkowane samochody japońskiego koncernu motoryzacyjnego mogą poruszać się w mieście nawet do 70 proc. czasu jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Wyróżnikiem technologii hybrydowej Toyoty jest innowacyjny konwerter, który pozwala na wydajną pracę mocnego e-silnika przy niższym natężeniu prądu, co znacznie ogranicza straty energii.
Toyota Yaris Hybrid•Materiały prasowe / Toyota
Wszystko to sprawia, że hybrydy Toyoty zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. W 2016 roku Toyota Prius po raz kolejny została uznana za najmniej awaryjny samochód według raportu TÜV w kategoriach 6- i 7-letnich oraz 8- i 9-letnich aut z segmentu D, czyli z klasy średniej samochodów rodzinnych.
Kokpit samochodu Toyota RAV 4 Hybrid•Materiały prasowe / Toyota
Samochody hybrydowe Toyoty, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i firmowych, objęte są programem finansowania SMARTPLAN. Powstał on, aby ułatwić Polakom zakup nowego auta. W jego ramach mogą oni skorzystać z możliwości wzięcia kredytu samochodowego z odroczeniem spłaty pierwszych 3 rat finansowania. Program przewiduje spłatę tej części wartości auta, która odpowiada rzeczywistej utracie jego wartości. Na koniec umowy można wymienić auto na nowe bez angażowania gotówki.
Toyota C-HR jest dostępna z oszczędnym napędem hybrydowym 1.8 Hybrid 122 KM lub dynamicznym 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM•Materiały prasowe / Toyota
Artykuł powstał we współpracy z Toyota