Hurkacz i Świątek zarobili już ponad 3 mln dolarów. Do Agnieszki Radwańskiej jednak wciąż im daleko

Sebastian Kaniewski
Tenis w Polsce staje się coraz bardziej popularnym sportem, a wszystko to rzecz jasna dzięki ostatnim sukcesom Igi Świątek i Huberta Hurkacza. Pierwszą damą polskiego tenisa była jednak i pozostaje nadal Agnieszka Radwańska, która niedawno skończyła karierę i skupiła się na macierzyństwie. Jak sukcesy polskich tenisistów na korcie przekładają się na sukces finansowy poza sportem?
Tenis w Polsce staje się coraz bardziej popularnym sportem, a wszystko to rzecz jasna dzięki ostatnim sukcesom Igi Świątek i Huberta Hurkacza. Fot. USA TODAY Sports
Iga Świątek wygrała niedawno wielkoszlemowy turniej Roland Garros, dzięki czemu szybko wskoczyła do światowej czołówki tenisa. Ostatnio do niej dołączył Hubert Hurkacz, który w tym tygodniu zajmuje już 16. miejsce w rankingu ATP, głównie dzięki zwycięstwu w turnieju w Miami.

Zarobki naszej dwójki tenisistów robią wrażenie. Według danych zebranych przez WTA Files, Iga Świątek do dzisiaj na korcie zarobiła 3 299 952 dolarów, natomiast Hubert Hurkacz niewiele mniej, bo 3 110 734 dolarów. Mimo tego ich wyniki jak na razie nie mogą się równać z Agnieszką Radwańską, która podczas całej swojej kariery zarobiła 27 683 807 dolarów, co daje jej dziewiątą lokatę w rankingu tenisistek, które zarobiły najwięcej pieniędzy w karierze.
Jak sukcesy na korcie tenisistów przekładają się jednak na sukces finansowy poza sportem? Oczywiście, rynek marketingowy w Polsce jest znacznie skromniejszy niż w Europie Zachodniej, USA czy Japonii, jednak mimo tego popularność tenisa w naszym kraju spowodowała, że firmy bardzo chętnie podejmują współpracę z polskimi tenisistami. Iga Świątek na stałe współpracuje z PZU, a niedawno podpisała umowę z chińskim producentem telefonów.


Hubert Hurkacz związany jest z kolei z innym państwowym graczem, Grupą Lotos. Oprócz tego "Hubi" jest ambasadorem marki Yonex, produkującej na co dzień odzież, obuwie i sprzęt tenisowy. Wydaje się tylko kwestią czasu, aż Świątek i Hurkacz otrzymają kolejne ciekawe umowy marketingowe.
Na sportowej emeryturze nie próżnuje także Agnieszka Radwańska, która ogłosiła ostatnio podpisanie umowy z wodą Jurajska, której została ambasadorem. Jak widać zatem popularność tenisa w naszym kraju ma duże odzwierciedlenie, jeśli chodzi o liczbę ofert marketingowych dla naszych czołowych zawodników.

Czytaj także: Hubert Hurkacz pokonany. Nie będzie hitowego starcia z legendą tenisa
źródło: WTA