Czarnek wyróżnił autorów kampanii billboardowej z płodami. Przyznał im medal za "szczególne zasługi"

Anna Świerczek
"Mam 11 tygodni", "Hospicja perinatalne", "Jestem eko, chroń życie" – takie hasła widniały na billboardach, które jeszcze nie tak dawno były widoczne w niemalże każdym większym mieście. Antyaborcyjne plakaty dosłownie zalały Polskę i nie wszystkim przypadły do gustu. Przemysław Czarnek ocenił jednak, że autorzy tej kampanii zasługują na wyróżnienie. Wręczył im jedno z najważniejszych odznaczeń w zakresie oświaty.
Przemysław Czarnek przyznał najważniejsze odznaczenie w edukacji autorom kampanii billboardowej z płodami. Fot. Facebook / Ministerstwo Edukacji i Nauki
Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek wręczył medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla rozwoju oświaty i wychowania Katarzynie i Mateuszowi Kłoskom.

– Państwo Kłoskowie to małżeństwo, które przeprowadziło akcję edukacyjną o niezwykle pozytywnym, pięknym przekazie, na niespotykaną dotąd skalę. Bardzo Państwu za to dziękujemy i gratulujemy – powiedział podczas wydarzenia Przemysław Czarnek.
To właśnie oni są odpowiedzialni za plakaty z dzieckiem i różowym serduszkiem, które pod koniec 2020 r. zaczęły się pojawiać w niemalże całej Polsce. Antyaborcyjna w swojej wymowie akcja plakatowa wywołała w swoim czasie niemałe oburzenie. Przez wielu była interpretowana jako odpowiedź na masowe protesty, które przetoczyły się przez Polskę po decyzji Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji.
Czytaj także: "Jak go stać, to niech robi, co chce". Oto kto i za ile zalewa Polskę serduszkowymi plakatami

Czym zajmują się Państwo Kłoskowie?


Jak czytamy na stronie internetowej Fundacji Nasze Dzieci założonej przez małżeństwo Kłosków, jest to "inicjatywa charytatywna, bazująca na trzech filarach: Edukacja – Wiara – Zdrowie. Jej celem jest wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka".


W naTemat.pl informowaliśmy, że Mateusz Kłosek jest też właścicielem firmy Eko-Okna. W 2020 roku magazyn "Forbes" przyznał jej nagrodę "Diament Forbesa". Wartość spółki oceniono wówczas na 1 mld zł, co dało jej 78. pozycję na liście stu największych w Polsce.

Dodajmy, że kampania małżeństwa Kłosków mogła kosztować ponad 5,5 mln zł – taką kwotę oszacowały w marcu aktywistki Martyna Kaczmarek i Paulina Zagórska we współpracy z domem mediowym Media People.