Coś więcej, niż "Klasa S na prąd". Zobaczcie te kosmiczne i ogromne ekrany w nowym Mercedesie EQS
Ten rok na dobre zapisze się w historii luksusowej motoryzacji, bowiem w już sierpniu na europejski rynek trafi EQS, pierwszy samochód elektryczny marki Mercedes-EQ. Przyjrzyjmy się bliżej temu zasilanemu wyłącznie prądem krewniakowi legendarnej Klasy S, który na nowo definiuje segment limuzyn z absolutnie najwyższej półki.
W tym oszałamiającym opakowaniu znalazły się zarówno technologie, które na długie lata będą wyznaczać standardy w świecie samochodów, jak komfort w absolutnie najwyższym wydaniu.
Materiały prasowe
Dodajmy: świetnie poinformowane źródła twierdzą, że marka Mercedes-EQ nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i można spodziewać się odmiany jeszcze potężniejszej, bo dysponującej mocą 762 KM.
Chcesz wykorzystywać w pełni to, co oferuje układ napędowy? A więc docenisz skrętną oś tylną, która zwiększa zwrotność i zwinność prowadzenia EQS-a. Standardowo kąt skrętu wynosi 4,5°, zwiększa, jednak możesz również zamówić (bądź też aktywować już po zakupie, korzystając z aktualizacji bezprzewodowej OTA) układ pracujący pod kątem 10°.
Sprawia on, że średnica zawracania tego mierzącego ponad 5 metrów pojazdu wynosi zaledwie 10,9 metra, co jest wynikiem porównywalnym z samochodami kompaktowymi.
Materiały prasowe
Zastosowanie rozwiązań takich, jak m. in. nowe akumulatory litowo-jonowe o znacznie większej gęstości energii (dostępne są w dwóch rozmiarach: 90 oraz 107,8 kWh netto), innowacyjne oprogramowanie do zarządzania pracą baterii, a także inteligentna rekuperacja pozwoliło uzyskać fenomenalny – bo wynoszący aż 770 kilometrów (wg WLTP) – zasięg na jednym ładowaniu.
A to wynik, który nie tylko robi wielkie wrażenie w świecie elektromobilności, EQS może zawstydzić sporo wozów z silnikami spalinowymi. Co niezmiernie ważne, proces ładowania (przebiega w sposób inteligentny) jest błyskawiczny: podepnij samochód do "szybkiego" gniazdka (EQS-a można zasilać prądem stałym z mocą do 200 kW), a już w ciągu zaledwie piętnastu minut pozyska energię, dzięki której przejedzie kolejne 300 kilometrów.
Fot. mat. prasowe
Dzięki opcjonalnemu Pilotowi EQS może poruszać się z prędkością do 60 km/h w trybie warunkowo zautomatyzowanym, odciążając kierowcę na odpowiednich odcinkach dróg szybkiego ruchu lub też w miejskich korkach.
Oprócz tego pozwala zaparkować lub opuścić miejsce parkingowe za pomocą smartfona, a jego inteligentna nawigacja pomaga omijać korki, obliczając zarazem zapotrzebowanie na energię z uwzględnieniem m. in. topografii, trasy, temperatury powietrza, prędkości. Dodajmy, iż EQS jest pierwszym Mercedesem oferującym możliwość aktywacji nowych funkcji pojazdu za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych.
Fot. mat. prasowe
– Dzięki EQS-owi stworzyliśmy zupełnie nową, przyszłą generację samochodów luksusowych. Bazując na naszym stylu zmysłowej czystości, kreujemy pożądanie – łączymy uwodzicielską rzeźbę z najbardziej progresywną proporcją. Kluczowe cechy, takie jak łukowaty profil i zredukowana, harmonijna stylizacja, nadają EQS-owi sportowy, a zarazem progresywny wygląd.
To właśnie odróżnia go od innych samochodów, które kiedykolwiek stworzyliśmy – i sprawia, że nasz EQS jest tak wyjątkowy” – w ten sposób Gorden Wagener, szef ds. designu w Grupie Daimler, opisuje ten pojazd.
Materiały prasowe