P&G intensyfikuje działania na rzecz klimatu. Dąży do zerowej emisji netto gazów cieplarnianych

Artykuł PR-owy firmy Procter & Gamble
Procter & Gamble ogłasza kompleksowy plan przyspieszonych działań na rzecz zapobiegania zmianom klimatycznym. Firma wyznaczyła sobie nowy cel, zakładający osiągnięcie zerowej emisji netto gazów cieplarnianych w obrębie swojej działalności operacyjnej i łańcucha dostaw (od dostawcy surowców do sprzedawcy detalicznego) do 2040 roku. Ponadto koncern, wskazuje cele pośrednie, których realizacja do 2030 roku, pozwoli mu na przyspieszenie działań na rzecz klimatu jeszcze w bieżącej dekadzie.
Fot. Unsplash.com / Sebastian Mittermeier


Kryzys klimatyczny dotyka wszystkie gospodarstwa domowe i rodziny na całym świecie. Większość konsumentów oczekuje od marek działań, które pomogą im prowadzić bardziej ekologiczny styl życia a najnowsze badania naukowe wyraźnie pokazują, że konieczne jest podjęcie zdecydowanych działań, aby uniknąć najpoważniejszych skutków zmian klimatu.


– Jesteśmy zdecydowani wykorzystać innowacyjność i zdolności pracowników P&G do opracowania nowych rozwiązań służących przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym – powiedział David S. Taylor, CEO P&G. – To ambitne zadanie wymaga natychmiastowego działania i wykracza poza możliwości pojedynczej firmy czy kraju. W P&G jesteśmy gotowi stawić czoła tym wyzwaniom poprzez redukcję naszego wpływu na środowisko, jak również poprzez wykorzystanie skali naszych działań, aby doprowadzić do współpracy naszych partnerów w niespotykanym dotąd zakresie, w całym łańcuchu dostaw firmy.

Choć działania P&G na rzecz klimatu rozpoczęły się ponad dekadę temu, to zdajemy sobie sprawę, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Oparty na badaniach naukowych plan osiągnięcia przez P&G zerowej emisyjności netto zakłada ograniczenie większości emisji w obrębie działalności operacyjnej firmy oraz łańcucha dostaw - od dostawcy surowców do sprzedawcy detalicznego. W przypadku pozostałych emisji, które występują w tych kategoriach,
a których nie można wyeliminować, koncern będzie stosować rozwiązania naturalne lub techniczne zmierzające do usunięcia i przechowywania dwutlenku węgla.

Cele, które P&G chce osiągnąć do roku 2030, mające mierzyć postęp w kierunku zerowej emisyjności netto zostały przedstawione w Science Based Targets Initiative (SBTi). Są nimi:
Procter & Gamble dołączył do kampanii ONZ „Race to Zero” i „Business Ambition for 1.5°C”, a także ogłosił nowy Plan Przeciwdziałania Zmianom Klimatycznym (Climate Transition Action Plan). Przedstawiamy w nim kompleksową strategię przyspieszenia działań klimatycznych i kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Szczegółowy opis planu można znaleźć tutaj. Firma zapowiada, że będzie informować o sukcesach i napotykanych przeszkodach w tym procesie, by wraz z innymi zdobywać doświadczenie i wspólnie osiągać postępy.

Pilne działania na rzecz ograniczenia emisji

Naszym głównym priorytetem jest jak najszybsze i znaczne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych z wykorzystaniem dostępnych dziś rozwiązań.

Nowe rozwiązania

W chwili obecnej nie jesteśmy jeszcze w stanie wyeliminować pewnych ilości emisji pochodzących z naszych działań operacyjnych, dlatego też nasi eksperci poszukują nowych rozwiązań i niskoemisyjnych materiałów nowej generacji. Działania firmy w tym zakresie obejmują:

Wykorzystywanie odnawialnej energii termicznej. W niektórych fabrykach P&G wykorzystywana jest energia geotermalna, słoneczna i parowa, jednak dalsze ograniczanie emisji będzie wymagało większej innowacyjności. We współpracy z World Wildlife Fund, producentami i władzami lokalnymi, stworzyliśmy koalicję Renewable Thermal Collaborative, która ma za zadanie znaleźć i wdrożyć na szeroką skalę odnawialne, konkurencyjne cenowo rozwiązania w zakresie energii termicznej. „Energia termiczna stanowi poważne wyzwanie dla wielu branż, dążących do osiągnięcia zerowej emisyjności netto – powiedział Marcene Mitchell, Senior Vice President, Climate Change, World Wildlife Fund. – Utworzona koalicja pomoże odkryć zrównoważone, skalowalne rozwiązania, które ograniczą emisje. Firma P&G, która jest członkiem-założycielem RTC, wykazała się dużym zaangażowaniem i inicjatywą w tym projekcie.

Opracowanie niskoemisyjnych rozwiązań technologicznych, materiałowych, opakowaniowych. W poszukiwaniu nowych sposobów dekarbonizacji łańcucha dostaw, firma współpracuje z różnymi partnerami na rzecz rozwoju innowacyjnych materiałów podchodzących z odnawialnych, organicznych lub przetworzonych źródeł węgla dla takich marek jak Head & Shoulders, Pantene, Ariel, Tide i Pampers.

Analizowanie możliwości wykorzystania wychwyconego CO2 jako potencjalnego składnika. Marka Tide we współpracy z Twelve, start-upem z Doliny Krzemowej, testuje metody wychwytywania i wykorzystania dwutlenku węgla z atmosfery, aby użyć go jako składnika w produktach marki.
– Troska o naszych konsumentów i planetę leży u podstaw działalności P&G – dodał Taylor. – Nie ma zbyt małych działań i zbyt odważnych wizji, ponieważ wspólnie pracujemy, aby ochronić wspólny dom dla przyszłych pokoleń.

Więcej szczegółów na temat zobowiązań P&G i ich realizacji można znaleźć w planie działania P&G w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu i na poświęconym mu blogu. Dodatkowe informacje o działaniach P&G można znaleźć w zakładce ESG na stronie internetowej firmy i w sprawozdaniu Citizenship Report 2020.

1) Cele SBT P&G na 2030 r. w kategorii emisji zakresu 3:Ograniczenie do 2030 r. emisji w łańcuchu dostaw w kategoriach priorytetowych o 40% na jednostkę produkcji. Kategorie priorytetowe P&G stanowią ponad 90% emisji w łańcuchu dostaw firmy.Zmniejszenie do 2030 r. intensywności emisji z globalnego zaopatrzenia w produkty końcowe o 50 proc.