Adidas rusza z odważną akcją. 41 par kobiecych piersi, by pokazać problem

Alan Wysocki
Adidas ruszył z kolejną kampanią reklamową, tym razem walczącą z nadmierną seksualizacją kobiecego ciała. W ramach "ciałopozytywnej" akcji na głównej stronie firmy możemy zobaczyć aż 41 par kobiecych piersi. Jak podkreślają pomysłodawcy, ponad 90 proc. kobiet nieprawidłowo dobiera biustonosze.
Adidas rusza z odważną akcją. 41 par kobiecych piersi, by pokazać ważny problem Fot. Screen ze strony głównej adidas.com
"Wsparcie to podstawa" – brzmi baner umieszczony na środku strony Adidasa. Tuż obok w oczy rzucają się odsłonięte kobiece piersi. Firma postawiła na różnorodność, pokazując modelki o różnych kolorach skóry oraz wymiarach. Na jednym ze zdjęć możemy dostrzec także kobietę chorującą na bielactwo. W oryginale zdjęcie nie jest wyblurowane.

Adidas rusza z odważną akcją. "Wsparcie to podstawa"

"Właśnie dlatego jeden model biustonosza sportowego nie wystarcza. Zobacz nową kolekcję stworzoną dla każdej z nas" – dodają autorzy przedsięwzięcia, prezentując swoją najnowszą kolekcję.


Czytaj także: Magia rodowa, dzika natura Podlasia i moc kobiet. "Lisicę z bagien" powinna przeczytać każda z nas

Inicjatorzy przedsięwzięcia, poza zachęceniem do posiadania więcej niż jednego stanika, odnieśli się do znanego już problemu, jakim jest noszenie niewłaściwego rozmiaru biustonosza. W kampanii pokazano, że każda pierś wyróżnia się innym kształtem oraz budową. "Ponad 90 proc. kobiet nosi biustonosz sportowy w nieodpowiednim rozmiarze, przez co nie otrzymują potrzebnego wsparcia" – czytamy na stronie Adidasa. Jak dodano, nowa kolekcja została stworzona we współpracy ze sportsmenkami, które testowały biustonosze podczas treningów i biegania.

Czytaj także: Zakaz rekonstrukcji błony dziewiczej i sprawdzania dziewictwa w UK. "Idea skrajnie antykobieca"

Ciałopozytywna akcja z pewnością wzbudzi kontrowersje. Jesteśmy przyzwyczajeni do widoków męskich torsów na każdym kroku, jednak widok gołych piersi wśród wielu wciąż może wywoływać zaskoczenie.

W ramach walki z nadmierną seksualizacją kobiecego ciała Adidas nie wyświetlił na stronie głównej żadnego ostrzeżenia dotyczącego nagości. Przed rozpoczęciem internetowych zakupów, klienci nie muszą także zaznaczać, że ukończyli 18 lat.
Czytaj także: Inspirują i wzruszają. 7 książek, które każda kobieta powinna przeczytać przed śmiercią

Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut