Grupa Renault chwali się wynikami za 2021 r. Znaczący wzrost sprzedaży elektryków w Polsce

Łukasz Grzegorczyk
Marka Renault zanotowała w 2021 roku sześciokrotny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych. Z kolei Dacia ponownie uplasowała się na trzecim miejscu sprzedaży aut do klienta indywidualnego. Grupa Renault zdobyła w sumie blisko 10 proc. udziału w rynku.
Grupa Renault pochwaliła się wynikami za 2021 rok. Fot. materiały prasowe
W 2021 r. w Polsce zarejestrowano 30 952 nowe auta Renault, co daje tej marce piątą pozycję na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Aż sześciokrotnie wzrosła sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (mHEV, HEV, PHEV, BEV) marki Renault, dzięki czemu auta z gamy E-TECH mają już ponad 20 proc. udziału w miksie produktowym.
– Rok 2021 to kolejny niełatwy rok dla sektora motoryzacyjnego. Jesteśmy jednak na dobrej drodze do realizacji celów zawartych w ogłoszonym na początku 2021 r. planie strategicznym "Renaulution". Dążymy do generowania wartości, udało nam się umocnić pozycję w segmencie C dzięki udanemu debiutowi modelu Renault Arkana, zmierzamy także w kierunku dalszego rozwoju mobilności elektrycznej – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.
Fot. materiały prasowe
Renault zostało również liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano rekordową liczbę 14 127 samochodów dostawczych Renault, co odpowiada 19,1 proc. udziału
w rynku. Renault Master utrzymało pozycję lidera w swoim segmencie i na polskim rynku
samochodów dostawczych.
Fot. materiały prasowe
Z kolei na 2022 r. zaplanowano premierę Renault Megane E-Tech elektrycznego, Renault Austral oraz Kangoo Van E-Tech elektrycznego.

Dacia w TOP 3 sprzedaży dla klienta indywidualnego

Dacia zakończyła 2021 rok z wynikiem 20 867 zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych. Jednocześnie zajęła trzecie miejsce w sprzedaży samochodów do klienta indywidualnego, osiągając 8 proc. udziału w tym rynku. Znalazła się również w TOP 8 sprzedaży aut osobowych w Polsce.


Wprowadzona w lutym 2021 roku trzecia generacja Sandero i Sandero Stepway odnotowała 73 740 rejestracji w Europie i 4 975 w Polsce. W październiku ubiegłego roku pierwsi klienci indywidualni odebrali samochody Dacia Spring z salonów. Do końca roku zarejestrowano w sumie 415 egzemplarzy tego modelu. Spring znalazł się na czwartym miejscu w sprzedaży aut elektrycznych w Polsce.

Ponadto Dacia Duster została liderem w segmencie C SUV i znalazła się w TOP 2 sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym. Warto też zaznaczyć, że silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią ponad połowę sprzedaży marki w Polsce.

Z nowości, jakie zapowiada Dacia, to model Jogger, 7-miejscowy samochód rodzinny,
który pojawi się w sprzedaży pod koniec pierwszego kwartału 2022 roku.
Fot. materiały prasowe

Grupa Renault w Polsce

Grupa Renault w Polsce odnotowała sprzedaż na poziomie 51 870 (łączna sprzedaż samochodów marki Renault, Dacia i Alpine), co przekłada się na 9,96 proc. udziału w rynku.

W tym roku Renault jako pierwsza firma wśród importerów samochodów w Polsce, wprowadziło narzędzie pozwalające na w pełni internetową rezerwację jazd próbnych. Dzięki niemu, przez całą dobę możliwe jest zarezerwowanie konkretnego samochodu na konkretny termin, nawet na kolejny dzień. Od momentu uruchomienia tego modułu 54 proc. jazd zostało umówionych właśnie za jego pomocą.
Fot. materiały prasowe