"Młode pokolenie wpływa na charakter firmy". CEO zdradza, co właściwie się za tym kryje

Konrad Bagiński
W XXI wieku przedsiębiorstwami coraz częściej kierują ludzie młodzi, 30- a nieraz i 20-letni. Sami zakładali swoje firmy i wprowadzają w nich swoje zasady. Oznacza to często mniejszą presję na wyniki i większą dbałość o ludzi i środowisko. Jak to wygląda w Cloud Technologies, opowiada założyciel i prezes firmy Piotr Prajsnar.
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies mat. pras.

Artykuł jest częścią cyklu "zRÓWNOważeni", którego mecenasem jest InCredibles, program mentoringowy Sebastiana Kulczyka, a partnerem merytorycznym TechToTheRescue, start-up, który technologią stara się rozwiązywać współczesne problemy świata. Założeniem cyklu jest opis podejścia sektora informatycznego do kwestii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności korporacyjnej.

Cloud Technologies działa globalnie na rynku danych, dostarczając wysokiej jakości cyfrowe informacje na temat internautów do wykorzystania w marketingu internetowym.

Czy fakt, że na czele spółek technologicznych stoją często młodsze osoby ma wpływ na ich podejście do tematu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju? Czy można mówić tutaj o zmianie pokoleniowej?

Jesteśmy młodą osobowo firmą. Wiele kolegów i koleżanek w naszej grupie to przedstawiciele pokolenia millenialsów i generacji Z, dla których - również z racji wieku - ważne są miedzy innymi kwestie związane z kryzysem klimatycznym. Widać wśród nich wyraźną chęć pomocy, wrażliwość na sytuacje kryzysowe. Chcą mieć pewność, że nie tylko wykonują obowiązki, ale również mogą pomagać.

Jak to działa w praktyce?

W naszej organizacji mamy osoby zaangażowane w działalność fundacji i instytucji charytatywnych, które jako firma możemy wspierać. Dzięki naszym pracownikom znamy konkretne potrzeby i inicjatywy wymagające pomocy. Od lat organizujemy wewnętrzne akcje mające na celu wsparcie rekomendowanych wewnętrznie organizacji, działających na różnych polach: pomagających osobom będącym w kryzysie, wspierającym walkę ze zmianami klimatycznymi czy niosącym pomoc weterynaryjną. W działania angażują się rzeczowo i finansowo bezpośrednio pracownicy oraz my, jako Cloud Technologies. Podejmowanie tych działań nie tylko stanowi doraźną pomoc dla instytucji, ale też stale buduje w naszej firmie świadomość problemów i pokazuje w jaki sposób można je rozwiązać.

Można powiedzieć, że postawa młodego pokolenia wpływa na charakter naszej organizacji, nasza chęć pomocy jest - ze względu na obecność młodych osób - wpisana w krwioobieg firmy, dlatego pomagamy instytucjom, dlatego też dołączyliśmy do inicjatyw Tech To The Rescue.

A sama firma? Czy włączacie się w trend zrównoważonego rozwoju?

Sukces zrównoważonego rozwoju będzie tym większy im więcej firm pójdzie tą drogą. My, jako Cloud Technologies - jeden z czołowych na świecie dostawców danych do reklamy online - możemy wykorzystać swój potencjał w dobrym celu. Użyjemy naszej technologii, aby przeznaczyć przestrzeń reklamową w internecie w celach charytatywnych. Będziemy pomagać budować świadomość problemów i potrzeb nagłaśnianych przez fundacje i organizacje z całego świata. Chcemy pomagać i widzimy jak ta pomoc może naturalnie wpisywać się w charakter działalności firmy.
Czytaj także: "Dziś najmłodsi pracownicy i przedsiębiorcy mają najlepsze pomysły. Wystarczy dopuścić ich do głosu"