Detronizacja króla. PewDiePie już nie jest najpopularniejszym twórcą na YouTubie

Dział Kultura naTemat
16 listopada 2022, 12:33 • 1 minuta czytania
PewDiePie przez lata był największym youtuberem na świecie. Król został jednak zdetronizowany – obecnie indywidualnym kanałem, który ma najwięcej subskrypcji jest MrBeast, który prowadzi Jimmy Donaldson.
PewDiePie już nie jest największym youtuberem. Wyprzedził go MrBeast. Fot. YouTube/ PewDiePie

PewDiePie zdetronizowany

PewDiePie (Felix Kjellberg) to szwedzki youtuber, który prowadzi swój kanał od 2010 roku. Na jego kanale można znaleźć m.in. gameplaye, recenzje oraz wideoblogi. Jego najpopularniejszym filmem jest jego autorska piosenka "Bitch Lasagna", która zdobyła ponad 299 mln wyświetleń.

16 sierpnia 2013 roku PewDiePie został okrzyknięty najpopularniejszym youtuberem na świecie. Sześć lat później liczba jego subskrypcji przekroczyła 100 mln, a wyświetleń 23 mld. W tym samym roku Felix wziął ślub ze swoją narzeczoną Marzią Bisognin, która niegdyś również była youtuberką.

Z kolei w 2017 roku wokół rapera zebrały się czarne chmury. Magazyn "The Wall Street Journal" opublikował artykuł, w którym oskarżył rapera o publikowanie treści nazistowskich i antysemickich. W wyniku tego tekstu PewDiePie stracił kontrakt reklamowy m.in. z Disneyem.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez firmę analityczną SocialBlade, PewDiePie po prawie dziesięciu latach bycia największym youtuberem w końcu został zdetronizowany. Pokonał go kanał MrBeast prowadzony przez Jimmy'ego Donaldsona. W poniedziałek 14 listopada ten pierwszy miał 111 846 079 subskrybentów, a ten drugi 111 846 104.

Kim jest MrBeast?

Pochodzący z Kansas Jimmy Donaldson założył kanał w 2012 roku, jednak pierwsze filmy dotyczące Minecrafta zaczął wrzucać rok później, gdy miał zaledwie 13 lat. Sławę zyskał jednak dopiero w 2018 roku, gdy przekazał tysiące dolarów dla początkujących twórców na YouTubie i Twitchu.

W 2021 roku magazyn "Forbes" umieścił amerykańskiego twórcę na pierwszym miejscu najlepiej zarabiających youtuberów. W ostatnim czasie MrBeast zebrał sporo nowych subskrybentów dzięki organizacji dwóch dużych konkursów – jednego w ramach akcji promocyjnej Netfliksa dotyczącej serialu "Squid Game" oraz drugiego inspirowanego filmem "Charlie i Fabryka Czekolady".

Donaldson często angażuje się w akcje charytatywne. Po ataku Rosji na Ukrainę zebrał ponad 3 mln dolarów, które zostały przeznaczone na artykuły pierwszej potrzeby dla uchodźców.

Jedynie kilka kont firmowych ma więcej subskrybentów niż MrBeast, m.in. T-Series (229 mln), YouTube Movies (158 mln) oraz Cocomelon – Nursery Rhymes (147 mln).