Wiemy, jak będą wyglądały nowe potwory od Audi: RS6 i RS7 Performance
- Moc silnika wzrasta o 30 KM i 50 Nm – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 3,4 sekundy.
- Dzięki zoptymalizowanemu samoblokującemu się centralnemu mechanizmowi różnicowemu, prowadzenie jest teraz bardziej precyzyjne.
- Nowe 22-calowe felgi z metali lekkich i wysokowydajne opony.
- Matowe elementy designu zewnętrznego oraz niebieskie akcenty we wnętrzu, podkreślają ekskluzywny charakter modeli performance.
Dla Audi "performance" oznacza więcej mocy. Na przykład większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, którym mogą pochwalić się zarówno RS 6 Avant performance, jak i RS 7 Sportback performance, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w stosunku do wersji bazowych. Oznacza to łączny wzrost mocy z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Te wyczynowe samochody od 0 do 100 km/h rozpędzają się teraz w 3,4 sekundy - o 0,2 sekundy szybciej niż bazowe wersje RS 6 / RS 7.
Mniej oznacza czasem więcej: zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tyle pojazdu sprawia, że RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zachwycają klientów ekscytującymi wrażeniami dźwiękowymi na najwyższym poziomie. RS 6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, a RS 7 Sportback performance waży 2065 kg. Dla zwiększenia dynamiki jazdy: nowy samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy Moc, z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na wszystkie koła quattro, przepływa przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z szybszym czasem zmiany przełożeń. Czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika na tylną oś w stosunku 40:60, a w przypadku wystąpienia poślizgu, większy moment napędowy jest automatycznie przekazywany na oś o lepszej trakcji - do 70 procent może przepływać na oś przednią, a do 85 procent na oś tylną. Samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, pozwala na jeszcze większą precyzję pokonywania zakrętów i w granicach systemowych zmniejsza podsterowność. Dodatkowo, reakcje są bardziej precyzyjne, a pasażerowie odnoszą korzyści z bardziej zwinnej jazdy.
Ekskluzywne i wyczynowe: 22-calowe felgi z oponami o najwyższej wydajności Nowe RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zjeżdżają z linii produkcyjnej na standardowych 21-calowych aluminiowych felgach odlewanych w kształcie dziesięcioramiennej gwiazdy oraz na oponach o rozmiarze 273/35. Aby uzyskać jeszcze bardziej sportowy wygląd, obok 22-calowych kół z odlewu aluminiowego dostępne są również 22-calowe, lekkie felgi w kolorach: czarnym wypalanym na połysk, szarym matowym, czarnym matowym lub matowym złotym neodymowym. Inspirowana sportami motorowymi, przewiewna konstrukcja ramion w designie pięciu liter Y (5-Y) wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są produkowane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka obręcz jest o około pięć kilogramów lżejsza od 22-calowej felgi aluminiowej stosowanej w obecnych RS 6 Avant lub RS 7 Sportback. Ta 20-kilogramowa redukcja masy nieresorowanej poprawia reakcję przepustnicy.
Nowe, wysokowydajne opony Continental "Sport Contact 7" 285/30, które zakłada się na nowe, lekkie koła, odgrywają kluczową rolę w redukcji masy. Opony zapewniają lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz redukują podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, co przekłada się na większą precyzję prowadzenia w całym zakresie prędkości. Dodatkowo, w przypadku nowych kół, podczas hamowania z prędkości 100 do 0 km/h droga hamowania jest do dwóch metrów krótsza. System wyboru trybów jazdy Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć trybów: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa konfigurowalne, charakterystyczne dla samochodów z rodziny RS tryby RS1 i RS2.
Doświadczenia z trybami jazdy w modelach performance są jednak znacznie bardziej wyjątkowe. Na przykład tryb "coasting" aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w zakresie prędkości do 160 km/h wyłącza on silnik spalinowy i przechodzi w tryb „żeglowania” bez zużycia paliwa i oporu silnika. Dodatkowo, dzięki dopracowaniu oprogramowania jednostki sterującej silnikiem, przy aktywnym trybie "dynamic" lub trybie jazdy S, zmiany obciążenia są bardziej precyzyjne, co dodatkowo podnosi emocje z jazdy. Unowocześnione oprogramowanie jednostki sterującej skrzynią biegów zapewnia szybsze czasy zmiany biegów i wyraźnie większą rozpiętość pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy. Pakiet RS Dynamic w standardzie Pakiet RS Dynamic stanowi standardowe wyposażenie modeli RS 6 Avant performance i RS 7 performance. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.
Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamics plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych. Świeże kolory zewnętrzne i pakiety wizualne Nowe RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance są dostępne w sumie w szesnastu kolorach nadwozia. Po raz pierwszy pojawiają się tu lakiery: metaliczny lub matowy niebieski Ascari Blue oraz srebrny matowy Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi chlapaczami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz listwami przy szybach bocznych i tylnym dyfuzorze, w kolorze matowej szarości. Opcją jest pakiet matowy carbon/black optics, w którym relingi dachowe i listwy przy szybach bocznych są czarne. Pierścienie i nazwa modelu Audi dostępne są w wybranym przez klienta kolorze: chromu lub czarnym. Nieoczekiwane: nowe akcenty i dodatki we wnętrzu We wnętrzu, oprócz znanych już pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym, pojawia się kolor niebieski. Czarne koło kierownicy z Alcantary, ale również dywaniki podłogowe, boczna część konsoli środkowej i manetka dźwigni zmiany biegów, mają w tym przypadku kontrastowe przeszycia w kolorze niebieskim Mercato. Cała powierzchnia pasów bezpieczeństwa ma kolor błękitu oceanicznego z dekoracyjnymi wstawkami o strukturze carbon twill z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów i boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45% z włókien PET pochodzących z recyklingu, a fotele sportowe posiadają wysokiej jakości skórzaną tapicerkę Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu, z kontrastowymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejnym elementem wyróżniającym jest dioda w przednich drzwiach, która na podłoże obok samochodu rzuca świetlny napis „RS performance.”
Klienci mogą zamówić pakiety stylistyczne RS w trzech dostępnych wariantach kolorystycznych z opcjonalnym wyposażeniem dodatkowym: dekoracyjnymi wstawkami oraz podłokietnikami drzwi i podłokietnikiem środkowym z mikrofibry Dinamica. Dodatkową zaletą tego wariantu wyposażenia jest panel środkowy siedzeń z szarą, czerwoną lub niebieską wkładką. W tym przypadku wybrany przez klienta kolor jest widoczny w tle siedzisk i oparć perforowanych foteli sportowych. Dodatkowo oparcia posiadają wytłoczenia RS w dopasowanych kolorach. Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego systemu Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym migający wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który by wskazać optymalny moment zmiany biegu zmienia kolor wskazań liczby obrotów z zielonego przez żółty na czerwony, migając w sposób identyczny jak dzieje się to w sportach motorowych. Dodatkowo, system Launch Control, który w pełni wykorzystuje potencjał przyspieszenia RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance, nowymi kontrolkami świateł drogowych sygnalizuje idealny moment do przyspieszenia z linii startu. Tradycja wersji performance: od RS 6 Avant plus do teraźniejszości RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance generacji C8 kontynuują wieloletnią strategię sportową Audi, polegającą na systematycznym wprowadzaniu na rynek modeli plus i performance. Wszystko zaczęło się od RS 6 Avant plus generacji C5. Na krótko przed zakończeniem produkcji tej serii w 2004 roku, quattro GmbH (obecnie Audi Sport GmbH) wypuściło specjalną, limitowaną serię 999 egzemplarzy z subtelnie zwiększoną mocą. Moc silnika wzrosła o 30 KM do 480 KM, a model ten został wyróżniony jako pierwsze Audi, które oficjalnie przekroczyło prędkość 250 km/h. Audi Sport rozpędziło RS 6 plus do 280 km/h, co uczyniło je najszybszym na owe czasy sportowym samochodem typu kombi. Bez jednostki sterującej silnikiem, osiągał on prędkość maksymalną ponad 300 km/h.
Wariant plus generacji C6 trafił na rynek w 2008 roku i był limitowany do 500 sztuk. W przeciwieństwie do poprzednika, nie charakteryzował się dodatkową mocą. V10 zachowało swoje 580 KM. Audi ograniczyło jednak prędkość maksymalną specjalnych wersji Avant i Limousine do 303 km/h. Jedynym szybszym pojazdem w tamtym czasie było Audi R8. W generacji C7 "plus" stał się "performance" - Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zjechały z linii produkcyjnej po raz pierwszy w 2016 roku, z lekko podrasowanym silnikiem. Moc wzrosła do 605 KM - o 45 KM więcej niż w modelu bazowym. Funkcja overboost w trybie jazdy "dynamic" zwiększała na krótko moment obrotowy do poziomu 750 Nm, a w zależności od poziomu wyposażenia, prędkość była ograniczona do 250, 280 lub 305 km/h.