6 edycja kampanii Dzień Polskiej Muzyki

Materiał reklamowy Fundacji EMPOWER POLAND
25 września 2024, 17:15 • 1 minuta czytania
1 października 2024 już po raz szósty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki.
Fot. materiały prasowe / Fundacja EMPOWER POLAND

Co to za inicjatywa?

To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomość Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i podkreśla rolę muzyki w życiu każdego z nas.


Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii chcemy zachęcić do częstszego słuchania polskiej muzyki. Tego dnia pragniemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą. Dziękujemy też miłośnikom muzyki. W tym roku mamy szczególne powody do podziękowań!

Jak pokazują dane, Polacy kochają polską muzykę i wyrazili tę miłość, słuchając jeszcze więcej muzyki w streamingu, rozgłośniach radiowych, na koncertach i na nośnikach fizycznych. W pierwszej połowie tego roku Polacy kupili aż o ponad 74% więcej płyt CD i winyli z polską muzyką niż w analogicznym okresie roku ubiegłego!

Ta miłość fanów do muzyki przekłada się na rozwój całego rynku kolejny rok z rzędu. Polska w ciągu zaledwie 5 lat awansowała z 22. na 18. miejsce największych rynków fonograficznych świata. Prognozy pokazują, że mamy potencjał do podbijania kolejnych miejsc.

Cieszymy się, że kampania Dzień Polskiej Muzyki, w ramach której zachęcamy Polaków do częstszego słuchania polskiej muzyki i sięgania po zakup płyt, biletów na koncerty czy streamingu, dokłada cegiełkę do poprawy kondycji polskiego rynku muzycznego – mówi Anna Ceynowa, Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND, organizatorka kampanii.

Przesłaniem kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy WSZYSTKICH”. W Dniu Polskiej Muzyki niezmiennie podkreślamy, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności.

Tę jednoczącą siłę muzyki możemy odczuć szczególnie teraz, w tym trudnym dla południowo-zachodnich regionów Polski okresie. Dziś podobnie jak w 1997 r. polscy Artyści wspólnie nagrali utwór „Moja i Twoja nadzieja”, by nieść otuchę wszystkim dotkniętym kataklizmem oraz zjednoczyć całe społeczeństwo wokół misji solidarności i niesienia pomocy potrzebującym – mówią organizatorzy kampanii.

Muzyka stanowi także niezbędny element dzieł z różnych dziedzin sztuki i sektorów kreatywnych. Dlatego w tym roku ponownie do celebracji Dnia Polskiej Muzyki włączamy sektory filmu, gier video, książki, a w tym roku także sztuk wizualnych.

Jak świętujemy DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI 1 października 2024?

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych!

Jak co roku, główną osią kampanii są rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, w których tego dnia będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych stacjach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad 100 stacji wspierających kampanię, która tradycyjnie zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00.

1 października polską muzykę ponownie będzie można usłyszeć także na antenach wybranych stacji za granicą!

W akcji biorą udział m.in. RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, TRÓJKA, RADIO ESKA, ESKA 2, ESKA ROCK, ESKA ROCK TV, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, POLSAT MUSIC, FOR FUN TV, FOR FUN DANCE, FOR FUN KIDS, MIXTAPE TV, RADIO POZNAŃ, RADIO ŁÓDŹ, RADIO LUBLIN, RADIO PIK, RADIO OLSZTYN, RADIO KATOWICE, MUZYCZNE RADIO, RADIO CENTRUM, RADIO ŚWINOUJŚCIE, RADIO FAMA, RADIO ART BOGATYNIA, RADIO PARADA, RADIO REKORD, RADIO PARK, RADIO LELIWA, WASZE RADIO FM, RADIO TCZEW, RADIO NAKŁO, RADIO MORS, RADIO NOWY ŚWIAT, TWOJE RADIO, RADIO ŻNIN, RADIO RZESZOW, RADIO ZACHOD, RADIO GORZÓW, RADIO ZIELONA GORA, RADIO PŁOCK,RADIO ANDYCHÓW, RADIO TRENDY, RADIO SOCHACZEW, RADIO Q, radio CENTRUM, RECORD, RADIO WEEKEND i kilkadziesiąt innych stacji telewizyjnych i radiowych.

Sklepy muzyczne i bileterie świętują DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI

Dzień Polskiej Muzyki to także święto fanów, dla których sklepy muzyczne i bileterie uczestniczące w akcji ponownie przygotowały mnóstwo atrakcji, zniżek czy promocji! Od samego początku kampanię wspiera sieć Empik oraz bileterie Empik Bilety, Going, eBilet, Eventim oraz Ticketmaster.

Co roku do akcji dołączają kolejne bileterie i niezależne sklepy muzyczne, m.in.: Winyl Market Store, 33’45 recordstore oraz Sklep z Muzyką i KulturalnySklep.pl czy biletyna.pl. W salonach i serwisach naszych partnerów będzie można znaleźć mnóstwo promocji na bilety na koncerty polskich artystów, czy też na płyty CD lub winyle!

We wszystkich stacjonarnych Empikach obowiązuje 50% rabatu na drugą płytę CD z wybranej oferty muzyki polskiej oraz z Katalogu Polskich Nagrań. Z kolei 25 września w salonach Empik i na platformie Empik.com startuje promocja „2+1” (najtańsza płyta gratis) na albumy z serii Złota Kolekcja. Z obu tych akcji można będzie skorzystać do 8 października. Empik planuje też specjalną promocję przykasową na składankę Złota Kolekcja – The Best of 25 lat, podsumowującą ćwierćwiecze tej uznanej serii wydawniczej. W dniach 23 września – 6 października będzie ją można kupić za 24,99 zł.

Z kolei Biletyna.pl z okazji Dnia Polskiej Muzyki zaoferuje od 1 do 6 października rabat 15% na wybrane koncerty polskich artystów. Szczegółowe informacje o promocjach i trwających konkursach z okazji Dnia Polskiej Muzyki znajdziecie na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl i w mediach społecznościowych Dnia Polskiej Muzyki.

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w streamingu

Największe serwisy streamingowe w Polsce wspierają kampanię Dzień Polskiej Muzyki od samego początku! Grają z nami Spotify, TIDAL oraz YouTube Music. 1 października pod hasłem Dzień Polskiej Muzyki ponownie będzie można znaleźć specjalne playlisty z polskimi utworami wyselekcjonowanymi z okazji Dnia Polskiej Muzyki oraz oficjalną playlistę DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI.

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w kinach, z książką i grami video!

Muzyka łączy WSZYSTKICH – nie tylko fanów muzyki, ale także innych dziedzin sztuki. Jest obecna w naszym życiu w niemal każdym jego aspekcie. Bez muzyki nie powstałby żaden film czy gra video. Muzyka to także inspiracja lub tematyka wielu książek. Dlatego w tym roku DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI ponownie świętujemy wspólnie z innymi sektorami kultury, m.in. filmu, gier video, książki i sztuk wizualnych m.in. poprzez:

▪ Specjalne pokazy filmów o tematyce muzycznej i promocje na filmy z muzyką w tle w serwisach vod;

▪ Specjale playlisty z muzyką z gier i prezentacje gier muzycznych;

▪ Promocje na książki o tematyce muzycznej;

▪ Prezentacje wizualne towarzyszące muzyce.

Muzyka w przestrzeni miejskiej!

1 października w wybranych miastach w Polsce odbędą się także specjalne koncerty i wydarzenia przygotowane właśnie z okazji Dnia Polskiej Muzyki! Na terenie Fabryki Norblina w Warszawie ponownie zabrzmią tylko polskie utwory, a w klubach na terenie Fabryki odbędą się koncerty z polską muzyką.

Konferencja DNIA POLSKIEJ MUZYKI – 30 września – 1 października 2024

W ramach Dnia Polskiej Muzyki, w siedzibie Stowarzyszenia Autorów ZAiKS przy ul. Hipotecznej 2 w Warszawie odbędzie się konferencja branżowa poświęcona kondycji i wyzwaniom rozwojowym polskiego sektora muzyki.

Dwudniowa konferencja będzie okazją do przedyskutowania kluczowych wyzwań rozwojowych dla branży muzycznej, które zostały ujęte w Strategii rozwoju polskiego rynku muzycznego przygotowanej przez Radę Polskiego Rynku Muzycznego. Porozmawiamy m.in. o instrumentach finansowych wspierających rynek muzyczny, infrastrukturze niezbędnej dla sektora muzyki, edukacji i profesjonalizacji branży, narzędziach promocji muzyki w kraju i jej eksporcie oraz o wyzwaniach legislacyjnych.

Przedstawimy najnowsze dane dotyczące rynku nagrań, obrotu prawami oraz koncertów. Wraz z zaproszonymi ekspertami podzielimy się wskazówkami dla artystów i managerów wkraczających na rynek muzyczny dotyczącymi skutecznej promocji muzyki w mediach tradycyjnych i cyfrowych.

Przy okazji konferencji będzie można skorzystać także z bezpłatnych indywidualnych konsultacji w zakresie prawa i rejestracji utworów dla twórców, strategii promocji, pozyskiwania dotacji publicznych na projekty muzyczne czy synchronizacji muzyki.

Nie zabraknie także niespodzianek, o których chętnie opowiemy wraz z zaproszonymi gośćmi – partnerami akcji zarówno z branży muzycznej, jak i z sektorów filmu, książki, gier video i nie tylko.

W konferencji wezmą udział także Artyści, bowiem to oni i ich muzyka stanowią istotę celebracji Dnia Polskiej Muzyki.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Prosimy jednak o uprzednią rejestrację, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona: https://dzienpolskiejmuzyki.pl/konferencja/

Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 6. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Konferencja Dzień Polskiej Muzyki jest częścią projektu „Ekonomiczna wartość i potencjał gospodarczy polskiego rynku muzycznego – badanie i konferencja edukacyjna w ramach Dnia Polskiej Muzyki” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych Rozwój Sektorów Kreatywnych. Kampania odbywa się w partnerstwie z Narodowym Centrum Kultury.