Internauci budzą Prezydenta. Powstał nowy spot: "Budzik dla Komorowskiego".
Internauci budzą Prezydenta. Powstał nowy spot: "Budzik dla Komorowskiego". Fot. Jacek Marczewski / Agencja Gazeta

W każdej kampanii słabości kandydatów są obiektem żartów. Tym razem internauci biorą na celownik urzędującego prezydenta. Tworzą krótki klip pt.: „Budzik dla Komorowskiego”, punktując prezydenta m.in. za słabą pamięć i brak energii. W okamgnieniu zdobywają sieć.

REKLAMA
Twórcy spotu przypominają drobne wpadki prezydenta, takie jak zasypianie podczas publicznych uroczystości czy inne sytuacje, w których niezawodne oko kamery „łapało” Bronisława Komorowskiego na ziewaniu czy przymykaniu oczu. Autorzy wypominają również niezbyt porywające wystąpienia i słabą pamięć. Przytaczają wypowiedzi prezydenta i zderzają je z rzeczywistością.
Więcej = 1
Komorowskiemu wypomina się m.in. liczbę złożonych interpelacji. Prezydent podkreślał, że zgłosił ich więcej niż Aleksander Kwaśniewski, na co autorzy klipu prostują, iż owe „więcej” wynosi dokładnie 1 projekt. Zestawiają nie tylko inicjatywy ustawodawcze, ale również podróże zagraniczne. Porównują Bronisława Komorowskiego z Lechem Kaczyńskim, w którym to zestawieniu obecny prezydent wypada znacznie gorzej.
Anonimowy spot wymierzony w prezydenta ma atrakcyjną formę wizualną i doskonale wpisuje się w obecnie prowadzoną dyskusję. Komorowskiemu stale wypomina się, że nie ma w sobie energii, charyzmy i pasji do działania, a swoimi słowami potrafi uśpić nawet swoich najbliższych współpracowników z partii.
Przeszłość ma na imię Bronisław
Twórcy klipu zręcznie wyciągnęli i nieco wyolbrzymili słabości Komorowskiego, a cały klip podsumowali słowami „Przeszłość ma na imię Bronisław”, co nawiązuje bezpośrednio do hasła kandydata PiS: „Przyszłość ma na imię Polska”.
To pierwsze tego typu nagranie w tej kampanii i nietrudno przewidzieć, że w najbliższym czasie pojawiać się będą kolejne. Wyborcy, zwłaszcza ci bardziej „internetowi”, podatni są na tego typu formy przekazu politycznego, o czym świadczy popularność opublikowanego „Budzika...”. Spot rozprzestrzenia się błyskawicznie, publikowany na portalach społecznościowych i chętnie komentowany na forach.