
Fundacji Jaś i Małgosia, która wspiera osoby zmagające się z autyzmem, zainaugurowała nową kampanię społeczną. Akcja spotkała się z dość nieprzychylnymi komentarzami. "Polska na niebiesko" została skrytykowana przez niektórych internautów.
W tej chwili ogólnym trendem międzynarodowych korporacji jest promowanie różnorodności w pracy, w tym integracji osób autystycznych, z ADHD czy dysleksją dostrzegając korzyści nie tylko społecznych, ale i biznesowych w zatrudnianiu tych osób. (...)
Dlatego też jest dla mnie niezrozumiałe, szerzenie ogólnego lamentu wokół autyzmu i promowanie na siłę negatywnego wydźwięku tego zaburzenia. Jasne, nie zawsze jest łatwo, co wiem na swoim przykładzie, gdzie często natrafiałem na różne przeszkody w swoim życiu. Jednak wyciąganie ręki po pieniądze pod groźbą, że ktoś się zabije, brzmi okropnie. Jestem wręcz zdziwiony, że promujący tę kampanię Pan Michałowicz nie pomyślał o negatywnych efektach, zaś Pan Braciak nie wycofał swojego udziału w tej kampanii.
Jak na razie fundacja nie odniosła się do słów krytyki skierowanych pod jej adresem.
