
Aż do 2009 r. Gadu-Gadu (dziś GG Network) przynosiło nawet kilkanaście milionów złotych zysku rocznie i uważane było za nasz eksportowy start-up. W 2009 r. spółka dostała jednak zapaści. Z 9 mln zł zysku zrobiło się nagle 6 mln zł straty. CZYTAJ WIĘCEJ
Od 2011 spółką kieruje Tomasz Jażdzyński. Były prezes Wirtualnej Polski, Interii i Bankiera uważany jest za człowieka "od zadań specjalnych". To on ma wydźwignąć firmę z kryzysu.
W GG Network dokonaliśmy szeregu zmian spowodowanych spowolnieniem gospodarczym i pogarszającą się sytuacją na rynku reklamy. Podobnie jak wiele innych firm mediowych postanowiliśmy zrezygnować z części mniej rentownych przedsięwzięć, a co za tym idzie zmniejszyć liczebność zespołu.
Czarujące słoneczko
Gadu-Gadu czyli popularne GG to komunikator internetowy, który stworzył informatyk Łukasz Foltyn. Zrobił to jako 25-latek w 1999 roku. Pierwsza wersja ukazała się 15 sierpnia 2000 roku, kiedy właściwie rozpoczynał się bum internetowy w Polsce.
– Gadu-Gadu było fenomenem na skalę krajową. To fascynująca historia. GG było gwiazdą polskiego internetu, polska myśl techniczna. To był pierwszy popularny komunikator w Polsce, błyskawicznie zdobył rzesze użytkowników. Miałem wrażenie, że każdy internauta w Polsce używał gadu-gadu, albo przynajmniej miał numer GG – mówi w rozmowie z naTemat Jerzy Łabuda, dziennikarz działów technologicznych w newsweek.pl i forbes.pl.
GG w liczbach
W tej samej sekundzie zalogowanych na GG było prawie 2 mln użytkowników – najnowszy rekord został odnotowano w styczniu 2012 roku.
Średnio na sekundę jest przesyłanych 2136 wiadomości.
Prawie 1 mln mobilnych użytkowników
Średnia liczba statusów ustawianych dziennie – ponad 31 mln
CZYTAJ WIĘCEJ
Słoneczko przygasa?
Jarosław Rybus, rzecznik prasowy GG Network S.A zapewnia, że mimo mijających lat nowych użytkowników przybywa. – Rośnie liczba użytkowników GG, a tym samym naturalnie liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości przez komunikator. Od początku istnienia GG do dzisiaj wzrosła ona stokrotnie, z niespełna 3 do 300 milionów wiadomości wysyłanych dziennie – podkreśla Jarosław Rybus i dodaje, że nawet chwilowe przerwy w dostępie komunikatora, które GG ma na swoim koncie nie zmniejszają jego popularności.
W ciągu 12. lat istnienia Gadu-Gadu stało się najpopularniejszym i największym komunikatorem internetowym w Polsce, dystansując również zagraniczne komunikatory. Obecnie miesięcznie notuje się blisko 10 milionów uruchomionych aplikacji w tym wersje instalowane GG w komputerach, jak i wersje webowe, przeglądarkowe obsługiwane przez www.
Niezmiennie od wielu miesięcy liderem zestawienia aplikacji jest komunikator Gadu-Gadu wydawany przez Grupę GG Network. Zaraz za nim na drugiej pozycji komunikator Skype Microsoftu, który ma około milion uruchomień mniej niż lider zestawienia. CZYTAJ WIĘCEJ
– Trwa poprawianie sytuacji finansowej firmy, i ta się polepsza. Odrabiamy straty poniesione na wcześniejszych inwestycjach, w tym na telefonii komórkowej MVNO (GaduAIR). GG pozostaje liderem rynku komunikatorów. Liczba osób, które na swoich komputerach miały w sierpniu 2012 uruchomione usługi GG Network sięgnęła blisko 10 mln, a liczba tzw. real users komunikatora GG w sierpniu wzrosła o 11,4 proc. – dodaje rzecznik GG.