Dokładnie 5 września rozpocznie się kampania Lidla, w której twarzą będzie napastnik reprezentacji Polski oraz FC Barcelony, Robert Lewandowski. Sieć dyskontów nawiązała współpracę z "Lewym" przy okazji kampanii wspierającej najmłodszych. Czy szykuje się konflikt sponsorski z Biedronką, działającą przy PZPN?
Reklama.
Reklama.
Robert Lewandowski znalazł się w nowym spocie Lidl Polska
Piłkarska kadra Polski jest związana z siecią dyskontów Biedronka
Premiera kampanii z udziałem "Lewego" i Lidla już 5 września
Ostatnie kilkanaście tygodni, to prawdziwe szaleństwo na punkcie Roberta Lewandowskiego. Saga transferowa z udziałem Polaka, który ostatecznie dopiął swego i przeniósł się z Bayernu Monachium do FC Barcelony, rozgrzewała nie tylko polskich kibiców. "Lewy" zdobywa już gole dla Dumy Katalonii, ale o jego postaci jest głośno nie tylko ze względu na boiskowe dokonania.
Marka RL9 jest rozpoznawalna na świecie, a polski piłkarz w umiejętny sposób zarządza swoim ogromnym potencjałem finansowym. Nie tak dawno przychody Lewandowskiego pod lupę wzięli hiszpańscy dziennikarze. "AS" informował o rocznych wpływach w wysokości ok. 33 milionów euro na konto Polaka. Mowa jedynie o kontraktach sponsorskich, czyli nie jest w to wliczana wypłata za występu w klubie.
Składają się na to m.in. umowy z Nike, Procter & Gamble czy do niedawna Huawei. W 2021 roku więcej od Lewandowskiego poza boiskiem - spoglądając na rynek piłkarski - zarobili jedynie Cristiano Ronaldo, Messi czy Neymar.
Hiszpanie wymienili również interesy "Lewego", który inwestuje w nieruchomości, ma też własną markę RL9, o którą mocno dba, współpracuje również z polską firmą 4F. Co do inwestycji na rynku nieruchomości, Lewandowski ma m.in. luksusowy apartament w Warszawie wart 7 milionów euro.
Polak może się także pochwalić willą na Majorce, która wyceniana jest na ok. 3,5 miliona euro. Hiszpańscy dziennikarze podkreślają również, że pomimo wielu biznesów, Lewandowski nie obnosi się ze swoją pozycją, wybiera też wyłącznie przemyślane inwestycje.
Lewandowski z Lidlem, PZPN z Biedronką
Kolejną aktywnością kapitana reprezentacji Polskijest pojawienie się w spocie Lidl Polska. Już 5 września rozpocznie się kampania "Razem obudzimy talenty", której twarzą został Lewandowski. Lidl wypuścił już nawet spot zapowiadający współpracę z najbardziej znanym polskim sportowcem - praktycznie ręka w rękę z Igą Świątek.
Celem kampanii ma być wsparcie najmłodszych w rozwijaniu swoich umiejętności i zainteresowań. Co ciekawe, poza Lewandowskim, twarzą projektu ma być także Anna Lewandowska. Szczegóły kampanii Lewandowskich z Lidlem mają być znane 30 sierpnia.
Sytuacja wydaje się być już jednak teraz ciekawa. Lewandowski jako kapitan reprezentacji, najbardziej rozpoznawalna postać, na kilka miesięcy przed mundialem w Katarze, pojawia się u konkurencji sponsora Polskiego Związku Piłki Nożnej? Warto przypomnieć, że federacja piłkarska jest związana od 2010 roku z siecią dyskontów Biedronka.
Można przewidywać, że obecność Lewandowskiego w kampanii wspierającej rozwój talentów u najmłodszych, to w głównej mierze szlachetny gest pomocy polskiej młodzieży. Sam konflikt interesów sponsorskich na linii z PZPN, może przybrać jednak ciekawy obrót.
Zapewne w najbliższych tygodniach wyjaśni się, zarówno charakter współpracy Lewandowskiego, jak i kwestia dotycząca kolejnych kontraktów w roku piłkarskich mistrzostw świata. Należy się spodziewać, że im bliżej turnieju w Katarze, tym więcej będzie akcentów drużyny Biało-Czerwonych w mediach.
Dziennikarz sportowy. Lubię papier, również ten wirtualny. Najbliżej mi do siatkówki oraz piłki nożnej. W dziennikarstwie najbardziej lubię to, że codziennie możesz na nowo pytać. Zarówno innych, jak i samego siebie.