Czołowe tygodniki tracą czytelników, "Newsweek" wciąż liderem opinii
Michał Mańkowski
18 grudnia 2012, 06:54·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 18 grudnia 2012, 06:54
Wszystkie czołowe tytuły na rynku czasopism tracą swoich czytelników. Jeżeli chodzi o tygodniki opinii to najpopularniejszy pozostaje "Newsweek" – wynika z badań, które publikuje branżowy portal Wirtualnemedia.pl.
Reklama.
Badania, które opublikował branżowy portal Wirtualnemedia.pl porównują okres od maja do października w tym i poprzednim roku. Jeżeli chodzi o tygodniki opinii to liderem popularności pozostaje "Newsweek", którego wskazało 7,76 proc. respondentów. To o nieco ponad 1,13 proc. mniej niż rok wcześniej, ale spadek zanotowały wszystkie tytuły na podium.
Druga w zestawieniu tygodników opinii jest "Polityka" z wynikiem 5,78 proc. (w 2011 roku 6,91 proc), a trzeci "Wprost", który zamyka podium z popularnością na poziomie 5,63 proc. (6,91 proc. w 2011).
Daleko w tyle jest "Uważam Rze", które wskazało 3,07 proc. respondentów. Jednak to ten tytuł, jako jedyny w zestawieniu tygodników opinii zanotował wzrost z poziomu 2,66 proc. w 2011 roku.
Można się spodziewać, że tendencja się odwróci, ponieważ badania nie dotyczą okresu zawirowań w prawicowych mediach, po których z redakcji odeszło ok. 30 osób z redaktorem naczelnym Pawłem Lisickim na czele.
Spotkało się to ze sporą krytyką czytelników, którzy masowo zaczęli "nie lubić" tygodnika na Facebooku. W efekcie na rynku pojawił się dwutygodnik "wSieci", a w nowym roku – zgodnie z zapowiedziami – ma pojawić się tytuł roboczo nazywany "tygodnikiem Lisickiego".