
Największe fanpejdże na polskim Facebooku mają Demotywatory, Serce i Rozum oraz Play. Ale to Kwejk najbardziej zaangażował swoich fanów, a Plus GSM najuważniej pochylił się nad postami użytkowników.
REKLAMA
Wśród polskich firm rząd dusz na Facebooku wygrywają Demotywatory – podaje najnowszy raport Sotrender. Niezmiennie od dłuższego czasu mają one największy fanpejdż w naszym kraju, który polubiło już ponad 1,5 miliona użytkowników. Serce i Rozum depczą Demotywatorom po piętach, mając o 10 tysięcy fanów mniej. Milion lajków "pękł" postaciom z reklamy Orange 9 miesięcy temu – wówczas pisaliśmy o ich fenomenie i tym, za co Polacy uwielbiają Serce i Rozum.
Na trzecim miejscu jeśli chodzi o popularność plasuje się sieć komórkowa Play, ze
sporą stratą do liderów (ok. 200 tysięcy lajków). Dalej są Kwejk i Orange Polska. Pięć najpopularniejszych fanpejdży ma już ponad milion fanów. Warto podkreślić, że niedawno z FB zniknął profil Kuby Wojewódzkiego, który również cieszył się sporym powodzeniem. Jak podkreślają autorzy raportu, znalazłby się on dopiero na szóstym miejscu zestawienia.
Jeśli jednak chodzi o zaangażowanie użytkowników w dany fanpejdż, to Kwejk i Demotywatory są bezkonkurencyjne. Za nimi znajdują się profile "Ja je**ę", Komixxy i Pewex. Sotrender – autorzy raportu – zaznaczają, że naturalne jest, iż najbardziej zajmują nas fanpejdże oferujące śmieszne (Kwejk, Demotywatory) lub nostalgiczne (Pewex) treści.
W kwestii zaangażowania w drugą stronę wygrywają jednak firmy. Najczęściej nad uwagami swoich klientów pochylała się sieć Plus – firma odpowiadała użytkownikom w 83 proc. postów! Na drugim miejscu jest T-Mobile (odpowiedź w 77 proc. wpisów) i Orange (70 proc.). Ewidentnie widać więc, że dla firm telekomunikacyjnych media społecznościowe stały się ważną drogą komunikacji z klientami. Za tele-gigantami znajdują się Nivea Polska i Lech.
O tym, jak wyglądał ogólnie rok 2012 w polskiej części Facebooka, pisaliśmy tutaj.
