Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa Coor Down wydało niesamowity spot, który w 90 sekund pokazuje, z czym mierzą się osoby z zespołem Downa. Twarz całej akcji dała modelka Madison Tevlin. – Mogę walczyć bardziej, mogę nauczyć się piep****ego Shakespeare'a. Mogę uprawiać seks, stać na scenie – mówi bohaterka materiału.
Reklama.
Reklama.
21 marca wypada Światowy Dzień Syndromu Downa. Z tej okazji organizatory kampanii społecznych z Coor Down przygotowali specjalny spot, zwracający uwagę na ważny problem tej grupy społecznej.
– Mogę pić margaritę, mogę być samodzielna, mogę samodzielnie się utrzymywać, mogę walczyć bardziej, mogę nauczyć się piep****ego Shakespeare'a. Mogę uprawiać seks, stać na scenie – mówi bohaterka materiału.
Światowy Dzień Zespołu Downa. Spot Coor Down z Madison Tevlin hitem sieci
Autorzy kampanii "Assume that I can" ("Zakładaj, że mogę") chcieli zwrócić uwagę na efekt "samospełniającej się przepowiedni". Osoby z niepełnosprawnościami są bowiem często traktowane jak dzieci.
Twarz całej akcji dała aktorka i modelka Madison Tevlin.
"Dlaczego nie odwrócić naszych perspektyw? Jeśli będziemy mieli pozytywne założenia na temat osób z zespołem Downa, damy im więcej możliwości w szkołach, miejscach pracy, związkach i zajęciach. I być może te pozytywne założenia staną się rzeczywistością" – pisze Coor Down.
W materiale widzimy dziewczynę w różnych sytuacjach społecznych. W jednej z nich barmanka zamiast drinka podaje kobiecie sok. Z kolei nauczyciel, zamiast uczyć jej dzieł Shakespeare'a, powtarza wierszyki dla dzieci.
Jeszcze inna scena przedstawia rodziców kobiety z zespołem Downa, którzy nie pozwalają jej na samodzielność. – Rodzice, zakładacie, że nie mogę mieszkać sama. Więc nie zachęcasz mnie do samodzielnego życia. Dlatego nie mieszkam sama – mówi Tevlin.
Reklama kończy się ujęciem osób z zespołem Downa stojących ramię w ramię i patrzących bezpośrednio w kamerę. Grupa wzywa widzów do działania. – Załóż, że mogę, więc może to zrobię – mówią.
Spot został wyprodukowany przez CoorDown i Small New York we współpracy z National Down Syndrome Society.
Nagranie już zdobyło kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń i wywołało wiele komentarzy.
"Ta wiadomość mocno mnie uderzyła. Nie mam zespołu Downa, ale miałam bardzo nadopiekuńczych rodziców. Zakładali, że nie potrafię dorosnąć, więc nigdy mnie tego nie nauczyli, a teraz walczę" – napisał jeden z internautów.
"Najlepsza kampania, jaką widziałem od naprawdę długiego czasu. To jest takie mocne! Pięknie wykonane", "Kocham to! Moja córka też ma zespół Downa i wiem, że i tak może wszystko" – brzmią kolejne głosy.