
Co jest ważne przy kupnie samochodu? Istnieje wiele priorytetów. Dla niektórych osób najważniejsza jest uroda auta. Dla innych liczy się jego niezawodność. Jeszcze innych interesuje przestronność, moc silnika czy niski apetyt na paliwo. Oczywiście, istnieją także przeróżne kombinacje tychże wymagań.
REKLAMA
Jedno jest wspólne dla niemalże wszystkich kierowców – każdy ceni swoje auto, niekiedy aż do przesady. Zwłaszcza wtedy, gdy jest sporo warte.
Zresztą, nawet u wielu posiadaczy starszych i o wiele mniej cennych aut ma miejsce swego rodzaju rywalizacja. Cóż, wiele osób cieszy się, kiedy ma nowsze, ładniejsze, większe, mocniejsze czy droższe auto od sąsiada. Zwłaszcza wtedy, gdy jest on wyjątkowo nielubiany. Cóż, rywalizację można prowadzić nawet wśród aut dwudziestoletnich i cieszyć się, że auto ma na karoserii mniej rdzy, niż samochód sąsiada.
Zamiast jednak kłócić się, które auto jest więcej warte, najpierw trzeba poznać, ile wart jest jego producent. Do tego może posłużyć raport znanej firmy Brand Finance, która stworzyła ranking najcenniejszych marek motoryzacyjnych na świecie.
Firma Brand Finance specjalizuje się w ocenianiu wartości marek i prowadzi szereg różnego rodzaju rankingów, które są szeroko komentowane na całym świecie. Jeden z rankingów dotyczy na przykład najcenniejszych marek narodowych. W tegorocznym Polska znalazła się na dwudziestym miejscu, a pierwsze zajmują Stany Zjednoczone.
Powróćmy jednak do motoryzacji. Oto tegoroczny ranking marek motoryzacyjnych, opracowany przez firmę Brand Finance. Gratulujemy posiadaczom aut noszących dumnie znaczki najcenniejszych marek i równocześnie prosimy o skromność – to, że dana marka znajduje się w pierwszej dziesiątce, nie upoważnia do zajmowania najlepszego miejsca parkingowego, czy też patrzenia z pogardą na innych kierowców. Prosimy pamiętać, że zgodnie z ludowym porzekadłem każdy kij ma dwa końce i pewnego dnia mechanicy mogą zacząć doliczać wyższe marże do swoich usług, zgodnie z zasadą – im cenniejsza marka, tym wyższe ceny.
A oto sam ranking, opracowany przez firmę Brand Finance:
The BrandFinance Auto 50 (2013) - The World's Most Valuable Car Brands
Finałowa dziesiątka:
1. Najcenniejsza marka motoryzacyjna na świecie - Toyota
Wartość - 26 mld USD
Wartość - 26 mld USD
2. Volkswagen – 23.7 mld USD
3. BMW – 23.2 mld USD
4. Mercedes Benz – 20.3 mld
5. Ford – 19.6 mld USD
6. Nissan – 17.6 mld USD
7. Honda – 16.1 mld USD
8. Porsche – 11.2 mld USD
9. Hyundai – 8.7 mld USD
10. Renault – 8.4 mld USD
Miejsca 11 - 50
11. Peugeot – 6.6 mld USD
12. Chevrolet – 6 mld USD
13. Fiat – 5.8 mld USD
14. Audi – 5.5 mld USD
15. KIA – 5.4 mld USD
16. Suzuki – 4.5 mld USD
17. General Motors – 4.3 mld USD
18. Citroen – 4.1 mld USD
19. Daimler – 3.9 mld USD
20. GMC – 3.9 mld USD
21. Jaguar – 3.8 mld USD
22. Ferrari – 3.6 mld USD
23. Tata – 3.6 mld USD
24. Mazda – 3.4 mld USD
25. Subaru – 3.4 mld USD
26. Lexus – 3.1 mld USD
27. Volvo – 3.1 mld USD
28. MINI – 3 mld USD
29. Vauxhall – 2.8 mld USD
30. Isuzu – 2.8 mld USD
31. Dongfeng – 2.8 mld USD
32. Mitsubishi – 2.4 mld USD
33. Mahindra – 2.3 mld USD
34. Daihatsu – 2.3 mld USD
35. Jeep – 2.2 mld USD
36. Kenworth – 2.2 mld USD
37. Dodge – 2.1 mld USD
38. Cadillac – 2 mld USD
39. Chrysler – 1.9 mld USD
40. Skoda – 1.8 mld USD
41. Acura – 1.6 mld USD
42. Infiniti – 1.6 mld USD
43. Buick – 1.6 mld USD
44. Lincoln – 1.3 mld USD
45. RAM Trucks – 1.3 mld USD
46. Maruti Suzuki – 1.3 mld USD
47. Smart – 1.2 mld USD
48. Dacia – 0.9 mld USD
49. FAW – 0.8 mld USD
50. Seat – 0.8 mld USD
12. Chevrolet – 6 mld USD
13. Fiat – 5.8 mld USD
14. Audi – 5.5 mld USD
15. KIA – 5.4 mld USD
16. Suzuki – 4.5 mld USD
17. General Motors – 4.3 mld USD
18. Citroen – 4.1 mld USD
19. Daimler – 3.9 mld USD
20. GMC – 3.9 mld USD
21. Jaguar – 3.8 mld USD
22. Ferrari – 3.6 mld USD
23. Tata – 3.6 mld USD
24. Mazda – 3.4 mld USD
25. Subaru – 3.4 mld USD
26. Lexus – 3.1 mld USD
27. Volvo – 3.1 mld USD
28. MINI – 3 mld USD
29. Vauxhall – 2.8 mld USD
30. Isuzu – 2.8 mld USD
31. Dongfeng – 2.8 mld USD
32. Mitsubishi – 2.4 mld USD
33. Mahindra – 2.3 mld USD
34. Daihatsu – 2.3 mld USD
35. Jeep – 2.2 mld USD
36. Kenworth – 2.2 mld USD
37. Dodge – 2.1 mld USD
38. Cadillac – 2 mld USD
39. Chrysler – 1.9 mld USD
40. Skoda – 1.8 mld USD
41. Acura – 1.6 mld USD
42. Infiniti – 1.6 mld USD
43. Buick – 1.6 mld USD
44. Lincoln – 1.3 mld USD
45. RAM Trucks – 1.3 mld USD
46. Maruti Suzuki – 1.3 mld USD
47. Smart – 1.2 mld USD
48. Dacia – 0.9 mld USD
49. FAW – 0.8 mld USD
50. Seat – 0.8 mld USD