Marka Foodspring znika z Rossmanna. Niemiecka firma kończy działalność.
Ta popularna marka znika z Rossmanna. Niemiecka firma kończy działalność. Fot. Deposit/East News

Wkrótce z półek drogerii Rossmann znikną produkty popularnej dotychczas marki Foodspring. Niemiecka firma, która oferuje zdrowe przekąski i suplementy, kończy swoją działalność.

REKLAMA

Rossmann od lat oferuje szeroki wybór produktów, w tym także z kategorii zdrowego odżywiania. Jednak marka Foodspring wkrótce przestanie być dostępna w sieci drogerii. Do końca czerwca 2025 roku jej produkty mają całkowicie zniknąć z asortymentu. Były to batony proteinowe, odżywki białkowe i inne artykuły wspierające zdrowy tryb życia.

Informacja o tym, że Foodspring kończy działalność na rynku została opublikowana przez niemiecki portal Wirtschaftswoche. – Po starannym rozważeniu i mając na uwadze różnorodne zmiany w tym dynamicznym otoczeniu rynkowym, podjęliśmy trudną decyzję o zamknięciu Foodspring GmbH – przekazał dyrektor generalny Christian Bubenheim w liście, cytowanym przez portal.

Produkty Foodspring cieszyły się dużą popularnością wśród sportowców i influencerów, którzy często promowali je w mediach społecznościowych. Były one dostępne nie tylko w Rossmannie, ale także w innych znanych niemieckich sieciach, takich jak Rewe czy DM – drogeria działająca również w Polsce. Foodspring zniknie również z tych sklepów.

Marka poinformowała również o zakończeniu działalności na oficjalnym profilu na Instagramie. – "Z ciężkim sercem musimy Was poinformować, że nasza podróż dobiega końca. Pod koniec czerwca zamkniemy nasz sklep i nie będziemy już mogli sprzedawać naszych produktów" – czytamy.

Znana marka Foodspring znika z Rossmanna

Wirtschaftswoche zwrócił się do Foodspring z prośbą o komentarz w sprawie wyników finansowych. Firma potwierdziła decyzję o zamknięciu, ale odmówiła ujawnienia szczegółowych danych sprzedażowych z ostatnich lat. Przedstawiciele marki poinformowali jedynie, że nie będą więcej komentować tej sprawy.

Najnowsze dostępne sprawozdanie finansowe spółki Mars Beteiligung GmbH, właściciela Foodspring, pochodzi z 2022 roku. Wynika z niego, że firma skupiła się wyłącznie na segmencie fitness i żywienia sportowego, a sprzedaż w tym obszarze wyniosła 84 mln euro – wynik poniżej oczekiwań i niższy niż rok wcześniej.

Przewidywano dalszy spadek przychodów w 2023 roku, głównie ze względu na wysokie koszty marketingowe, mniejszy ruch na stronie internetowej oraz spadek liczby zamówień.

Zamknięcie firmy oznacza także zwolnienia. Foodspring zatrudnia obecnie około 220 pracowników, którzy prawdopodobnie stracą pracę.