Nowy trend w podróżach w 2026 roku
Nowy trend podróżniczy wśród Polaków. Do niedawna robiły to przede wszystkim Zetki Fot. Vidar Nordli-Mathisen/Unsplash

Podróżowanie się zmienia. Masowa turystyka sprawia, że szukamy nowych sposobów na wyjazdy. Nie chcemy spędzić urlopu w tłumie, stojąc w kolejkach i walcząc o odrobinę przestrzeni, aby zobaczyć słynne zabytki. Dodatkowo w 2026 roku wśród Polaków zaznaczy się trend, który dotychczas był domeną Zetek.

REKLAMA

Niektórzy dopiero teraz planują wyjazdy na święta, a nawet jesień. Równocześnie jednak coraz więcej osób szuka lotów i inspiracji na przyszłoroczne wojaże. Skyscanner, wyszukiwarka tanich lotów, hoteli i noclegów przeanalizowała wyszukiwania, ale i sprawdziła, jakie trendy będą panowały w podróżach w 2026 roku. Niespodzianką jest zwłaszcza ten dotyczący zakupów.

Co czwarty Polak pójdzie na zakupy do supermarketu podczas podróży

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Skyscanner wynika, że 48 proc. Polaków podczas przyszłorocznego urlopu spróbuje lokalnej kuchni. Kolejnych 40 proc. postawi na górskie wędrówki, co biorąc pod uwagę popularność Tatr czy Karkonoszy nie jest dużym zaskoczeniem. 26 proc. z nas zdecyduje się na wyjazd wielopokoleniowy w rodzinnym gronie.

Powyższe trendy są nam dobrze znane i raczej nie budzą wiele emocji. Będą kontynuacją tego, co znamy od lat. Jednak na liście zaprezentowanej przez Skyscanner pojawiła się jedna nowa ciekawostka. 25 proc. badanych Polaków zdradziło bowiem, że podczas przyszłorocznych podróży będzie odwiedzać lokalne supermarkety. To ciekawe, ponieważ dotychczas odwiedzane w ten sposób kraje poznawali zwłaszcza przedstawiciele pokolenia Zet.

Skąd ta moda? Odwiedzanie marketów to sposób na oszczędzanie podczas podróży. Jednak to nie jedyny powód. Dzięki temu możemy dowiedzieć się wiele o lokalnej kulturze, znaleźć smaczne produkty, ale i zaspokoić naszą ciekawość.

– A do tego możemy jeszcze zabrać te smaki, których spróbowaliśmy w danym miejscu, ze sobą i przedłużyć takie cieszenie się tą podróżą w domu. Ja robię to bardzo często, od wielu lat – przyznał Kacper Trela, ekspert marki Skyscanner.

Inne trendy, które będą widoczne w światowej turystyce w 2026 roku to odwiedzanie miejsc ze względu na świetne hotele, a także podróże solo, podczas których będziemy poznawać nowych przyjaciół a może nawet miłość. Coraz popularniejsze będą także wyjazdy do miejsc słynących z rytuałów pielęgnacyjnych. Chcemy szukać unikalnych kosmetyków, ale i sposobów na dbanie o swój wygląd.

To będą najgorętsze kierunki wyjazdowe w 2026 roku

Skyscanner przeanalizował także zapytania użytkowników dotyczące kierunków wyjazdowych. Stąd wiadomo, że jednym z największych hitów przyszłego roku może być Chongqing w Chinach. To ogromne miasto, które łączy tradycję i nowoczesność, ale przede wszystkim ważny port przesiadkowy. Wzrost zainteresowania tym miastem wynosi aż 482 proc.

Drugim gorącym hitem jest chorwacka Rijeka, którą zainteresowanie wzrosło o 393 proc. Jeżeli jednak podróżujecie tam jesienią i zimą, bądźcie ostrożni, bo w okolicy mogą pojawiać się opady śniegu. Podium uzupełniło Nha Trang w Wietnamie (+325 proc.), którego wizytówką są rajskie plaże. Na czwartym miejscu znalazła się włoska Genua z 282-procentowym wzrostem zainteresowania. To świetna baza wypadowa dla chcących odwiedzić Portofino i Cinque Terre.