
Fortnite jest grą online, która podbiła świat. W popularnych bitwach biorą udział młodzi, ale i dorośli gracze. Tylko czy ta bajkowa strzelanka jest najlepszym sposobem do promowania linii lotniczych? Nowy post najlepszego przewoźnika świata mnie zaniepokoił.
Linie lotnicze Qatar Airways, uznawane za najlepszego przewoźnika świata, zapowiedziały nowy kierunek w sobotę 6 grudnia. Tylko że zrobiły to tak, że trochę nie wiadomo, o co chodzi. Dodatkowo wykorzystali do tego grafiki z Fortnite i oznaczyli profil gry. Niezależnie od tego, co chcą przekazać, połączenie strzelanki i linii lotniczej nie jest najbardziej fortunnym powiązaniem. Przynajmniej moim zdaniem.
Qatar Airways wejdzie do świata Fortnite? W drugą stronę już się to udało
Komfort podróży na pokładach Qatar Airways pozostaje na najwyższym poziomie. W maju 2025 roku, aby pokazać zalety szybkiego internetu Starlink na swoich pokładach, przewoźnik zorganizował turniej e-sportowy w samolocie. Będąc 10 km nad ziemią, gracze ze światowej topki mogli rywalizować ze sobą w popularną grę FC 25 (piłka nożna), ale także w bajkową strzelankę Fortnite.
Było to pierwsze takie wydarzenie w historii i spotkało się ze sporym rozgłosem. Być może post opublikowany 6 grudnia jest kontynuacją współpracy obu marek i teraz to linia lotnicza wejdzie do świata gry? Duża aktualizacja Fortnite planowana jest na 11 grudnia, a nowy sezon rozpoczął się 29 listopada. Jest to zatem dobry moment na wprowadzenie do świata nowej przestrzeni i drobne roszady na mapie. Dodatkowo ten sezon bazuje wokół ikonicznych miejsc (np. Hollywood), więc i przewoźnik by się tam dobrze wpasował.
Grafiki opublikowane przez Qatar Airways pokazują różne miasta w Doha wystylizowane na świat Fortnite. Znajdziemy tam m.in. symbol mundialu z 2022 roku czy katarską Wenecję, będącą jedną z wizytówek miasta. Katarczycy mają tam replikę mostu Rialto, a także kanały i gondole. Na grafikach jest także lotnisko, pokład samolotu i nawet stewardessa w stroju przewoźnika, ale w stylu postaci z gry.
A może to tylko element promocji lub zapowiedź minigry? Niemniej to niefortunne połączenie
Równie dobrze post Qatar Airways może być tylko zapowiedzią nowej trasy w realnym świecie, ale zrobioną w gamingowym stylu. Być może jest to też zapowiedź mini gry, która pojawi się w świecie Fortnite i będzie elementem współpracy przewoźnika z Epic Games (wydawcą Fortnite). Na taki sposób reklamy wcześniej decydowały się filmy m.in. produkcje Marvela, DC, Star Wars, a także Netflixa, ale i gwiazdy czy sportowcy (np. piłkarz Neymar).
"Qatar Airways uruchamia wyjątkowy kierunek… bądźcie czujni! Fortnite" – napisał przewoźnik. Pozostaje zatem czekać, co takiego zaplanowała firma.
Jednak niezależnie od rozwiązania tej zagadki połączenie kolorowej, ale jednak strzelanki, wydaje się być niefortunne zwłaszcza w momencie, kiedy wielu przewoźników m.in. w Europie zmaga się z problemem agresywnych pasażerów. W samolotach bezpieczeństwo jest najważniejsze, a połączenie linii lotniczej i gry z bronią nie wydaje mi się być najlepszym marketingiem. Ale może się nie znam?
Zobacz także
