Co dwie minuty jakiś nastolatek zaraża się HIV. Influencerzy radzą: załóż odpowiednią prezerwatywę

Katarzyna Michalik
Na pewno każdy kojarzy dzień, którego symbolem jest czerwona wstążeczka. To obchodzony co roku – zawsze 1 grudnia – Światowy Dzień Walki z AIDS. Do globalnych akcji, promujących profilaktykę HIV/AIDS, włączają się liczne organizacje i marki, które są świadome powagi tego problemu. Wśród nich nie mogło zabraknąć Durexa, który o pomoc poprosił gwiazdy oraz influencerów z Polski i zagranicy.
Karolina Gilon i Jakob Kosel w kampanii Durex na rzecz profilaktyki HIV/AIDS Fot. Durex
Have sex, save lives
Karolina Gilon i Jakob Kosel to postacie dobrze znane z programu "Top Model". Ich kariery nabrały wielkiego tempa i dziś są jednymi z najbardziej popularnych influencerów na Instagramie. Wybór takich ambasadorów nie powinien zatem dziwić: ich zasięgi pozwolą na dotarcie do ogromnej liczby młodych ludzi.

Ta akcja nie jest tylko przekazywaniem wiedzy i uświadamianiem, lecz również realną pomocą finansową. Zyski ze sprzedaży prezerwatyw Durex Red zostaną przeznaczone na wsparcie programu "Zatrzymać dziewczynki w szkole”.
W kampanii wzięła również udział piosenkarka Zara LarssonFot. Instagram/ red
Jego celem jest zmniejszenie liczby nowych zakażeń HIV oraz ciąż wśród młodych kobiet poprzez zachęcanie dziewczyn do kontynuowania edukacji, a także zwiększenie dostępu do usług i wiedzy związanej ze zdrowiem seksualnym i współżyciem.


– Możemy włączyć się do akcji na rzecz walki z AIDS, pomagając dziewczynom z Południowej Afryki, które naprawdę tej pomocy potrzebują. Co dwie minuty jakiś nastolatek gdzieś na świecie zostaje zakażony wirusem HIV. Dlatego jest to niezwykle ważne, by moje pokolenie przemówiło, zachęcając innych do tego, aby temu zapobiec – mówi Karolina Gilon.
Dzięki współpracy z organizacją (RED), założonej w 2006 roku przez Bono i Bobby'ego Shrivera, Durex w ciągu 3 najbliższych lat przeznaczy dotację w wysokości przynajmniej 5 milionów dolarów na rzecz Globalnego Funduszu na rzecz Walki z AIDS.

Kupując następną paczkę prezerwatyw, sięgnij po tę w czerwonym opakowaniu. Ten mały wybór dokonany przez ciebie może zrobić ogromną różnicę w ważnej sprawie. Uprawiajcie seks i ratujcie życia - do tego hasła warto się stosować.