"Jeśli chcemy grać przeciw mężczyznom, jesteśmy szalone". Wyjątkowo mocna reklama Nike

Bartosz Godziński
3,5 mln wyświetleń w niespełna dobę. Taki wynik osiągnęła nowa reklama Nike zatytułowana "Dream Crazier". Spot pokazuje, jak postrzegane są kobiety w sporcie i jak to zmieniło się na przestrzeni lat. Jest zdecydowanie lepiej, ale wciąż nie są traktowane na równi z mężczyznami.
"Dream Crazier" to nowa reklama Nike, która stała się hitem YouTube Screen z Nike / YouTube
Z reklamy dowiadujemy się, że jeszcze w latach 60-tych udział kobiety w maratonie było "szalonym" pomysłem. Podobnie traktowano trenerki, bokserki czy koszykarki. Musiały się starać bardziej, tylko ze względu na płeć. – Jeśli chcą cię nazwać szalonym, w porządku. Pokaż im, co potrafi szaleniec – to główne motto z filmiku "Dream Crazier".

– Kiedy okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, "coś jest nie tak z nami". A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, irracjonalne albo jesteśmy po prostu szalone – słyszymy w spocie. Narratorką jest utytułowana tenisistka Serena Williams.
Reklama miała premierę w czasie 91. gali rozdania Oscarów. To kontynuacja spotu z zeszłego roku, zatytułowanego "Dream Crazy". Nike pokazał w nim sportowców, którzy osiągnęli wiele pomimo przeciwności losu. Wśród nich były właśnie siostry Williams, który wychowywały się w niebezpiecznej dzielnicy.