Z nowym Q7 nie będzie można się nudzić. Największy SUV w ofercie Audi to technologiczne cudo
To jedna z dłużej wyczekiwanych premier na motoryzacyjnej mapie świata. Właśnie debiutuje Q7 – flagowy SUV od Audi, który przeszedł gruntowną metamorfozę. To miks ogromnej przestrzeni, komfortu i zaawansowanych technologii. W dodatku jest jeszcze mocniejszy i bardziej prestiżowy.
Może się wydawać, że jazda dużym SUV-em zamyka nas w pewnej ramce i ogranicza. Albo że trzeba wybrać między przestrzenią i wygodą a sportowym charakterem. Coś za coś? Niekoniecznie, bowiem Audi z powodzeniem zrealizowało cel łączenia światów. Udało się powiązać siłę z lekkością i stworzyć nowoczesne, jeszcze bardziej dynamiczne auto. Właśnie taki jest nowy model Q7.
Bez wątpienia mówimy o samochodzie, który przyciąga wzrok i nie można przejść obok niego obojętnie. A lista detali, składających się na dynamiczną sylwetkę, jest długa. W oczy rzucają się mocne nadkola i chromowana listwa z tyłu.
Efektownym urozmaiceniem odświeżonego designu są opcjonalne reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym. Swoim kształtem podkreślają szerokość auta, ale przede wszystkim sprawdzają się podczas jazdy.
Reflektory automatycznie rozświetlają i przygaszają poszczególne segmenty świetlne, w zależności od sytuacji na drodze. To inteligentny system, który nie tylko dobrze wygląda, ale skutecznie ułatwia życie kierowcy, o czym przekonaliśmy się na naszej skórze już wielokrotnie.
Audi Q7 rzuca rękawicę konkurencji, zarówno jeśli chodzi o długość wnętrza, jak i o ilość miejsca nad głową. Nieważne, czy mówimy o wersji pięcio-, czy siedmioosobowej, w każdym przypadku komfort i funkcjonalność idą tu w parze.
W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji 5-miejscowej ma od 865 do 2050 litrów. To w rzeczywistości ogromna przestrzeń. Nawet bez składania siedzeń, z łatwością zapakujemy bagaże całej rodziny na wakacyjny wyjazd.
Diabeł tkwi jednak w szczegółach, ponieważ w ofercie mamy szereg dodatków, dzięki którym każdy może urządzić się w Q7 po swojemu. Bez znaczenia, czy podróżujemy służbowo, czy z najbliższymi – za kierownicą zawsze możemy poczuć się dobrze, jak u siebie, konfigurując auto na dziesiątki sposobów.
Mało? Do tego możemy dołożyć jeszcze skrojone pod siebie fotele. Na przykład konturowe albo sportowe siedzenia S plus – obie wersje są klimatyzowane, a także z funkcją masażu.
Systemy, z których można skorzystać w nowym Q7, to tak naprawdę oddzielna historia. Wirtualny kokpit przed oczami kierowcy robi duże wrażenie, ale prawdziwą rewolucją jest system multimedialny MMI. Docenią go kierowcy, dla których auto często staje się miejscem pracy.
W jego skład wchodzi m.in. standard przesyłania danych LTE Advanced, hotspot Wi-Fi oraz gama usług Audi connect – od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigację z Google Earth, do hybrydowego radia.
Nowe Q7 będzie oferowało znane już z poprzednich modeli systemy bezpieczeństwa, dzięki którym kierowca jest dosłownie wspomagany przez auto w różnych sytuacjach na drodze. Nowością tu jest emergency asist. Jeśli rozpozna, że kierowca nie wykonuje żadnych gestów czy operacji, doprowadzi do zatrzymania pojazdu. Można powiedzieć, że samochód zrobi wszystko, by zminimalizować ryzyko.
Pod maską nowych Q7 na początku będą montowane dwie wersje silników wysokoprężnych, które pozwalają rozpędzić się do "setki" w 6,3 albo 7,1 sekundy. Niebawem w ofercie ma pojawić się silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in.
Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Do tego dochodzi legendarny, stały napęd na cztery koła quattro, którego zalety na drodze nie sposób wymienić w jednym zdaniu.
Dużym udogodnieniem będzie też pneumatyczne zawieszenie. W ofertowanej na rynku polskim linii S line znajduje się nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.
Nowe Q7 to dowód na to, że konstruktorzy Audi dążą niemal do perfekcji. Już starszy model spełniał oczekiwania wymagających klientów, ale odświeżona wersja zawiesza poprzeczkę jeszcze wyżej. Nowe Q7 jest już dostępne w salonach.
Artykuł powstał przy współpracy z Audi Polska.