Ta grupa turystów uratowała się przed bankructwem Neckermanna. Wystarczył jeden szczegół

Adam Nowiński
Kiedy pojawiły się informacje o problemach finansowych Neckermann Polska, część turystów już od pewnego czasu otrzymywała pomoc z zakwaterowaniem i przelotami – informuje portal Wakacje.pl. Wystarczyło, że zaznaczyli przy wykupywaniu wakacji jedną z usług dodatkowych.
Grupa przezornych turystów z Polski udało się uniknąć komplikacji po bankructwie Neckermanna. Fot. 123RF
"Bankructwo brytyjskiego biura Thomas Cook i zgłoszenie niewypłacalności przez ich
polską spółkę Neckermann
przeraziły klientów, którzy zaplanowali urlopy z tym biurem
podróży. Na szczęście większość klientów, która rezerwowała wycieczki tego Touroperatora za pośrednictwem Wakacje.pl, skorzysta z bezpłatnej usługi "Promesa Pewne Wakacje" – czytamy w informacji portalu Wakacje.pl.

Usługa ta pomogła części turystów jeszcze zanim ogłoszono niewypłacalność Neckermanna. Chodzi tutaj m. in. o Polaków na Majorce, którym dokupiono doby hotelowe i kupiono bilety na wcześniejszy powrót do Polski. Przezorni mogli więc liczyć na pomoc ze strony serwisu wakacyjnego.


– Kiedy wycieczka zostaje anulowana przez biuro podróży, odwołana z powodu wystąpienia sił wyższych, lub – jak w przypadku Neckermanna – zostaje ogłoszona niewypłacalność lub upadłość biura podróży, klient nie musi zwracać się do Marszałka Województwa o zwrot wpłaconych środków z Gwarancji Ubezpieczeniowej Organizatora. Ten proces może trwać bardzo długo i zwykle oznacza, że środki przeznaczone na wakacje zostaną zamrożone. Chcieliśmy pomóc naszym klientom uniknąć takich sytuacji – tłumaczy Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl.

Przypomnijmy, że przeszło 2 tys. turystów z Polski, którzy wykupili wakacje za pośrednictwem Neckermanna nie mieli takiego szczęścia. Wielu z nich usłyszało na miejscu, że muszą zapłacić jeszcze raz za pobyt. Inni po prostu nie wylecieli na urlop, bo odwołano całkowicie ich loty. O losach wielu z nich pisze w naTemat.pl Katarzyna Zuchowicz.