500 klientów Neckermanna wraca do Polski. Samorząd przeznaczył 25 mln zł na pomoc
500 turystów wróci do Polski w środę, a kolejne 220 poszkodowanych klientów Neckermanna w czwartek. Mazowiecki Urząd Marszałkowski zapowiedział również pomoc dla tych, którzy zaplanowali powroty w późniejszym terminie.
Jeśli któryś z turystów będzie musiał pokryć koszty hotelu, by nie zostać z niego wyrzuconym, powinien wziąć rachunek. Potem urząd odda pieniądze. "Osoby, które mają wykupione wycieczki zaczynające się za kilka dni, powinny zgłosić się do firmy, która ubezpieczała Neckermanna. To jest Allianz Partners. Firma ma oddać wszystkie wpłacone pieniądze maksymalnie do 30 dni" – podaje RMF FM.
Gdzie dzwonić?
"W przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności znajduje się poza granicami kraju, organem, do którego należy się zwrócić, jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu" – czytamy w komunikacie Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego.
Klienci Neckermann Polska, którzy przebywają aktualnie za granicą, mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym pod czynnym całą dobę numerem telefonu: +48 22 522 29 00.
Można kontaktować się również z Departamentem Kultury, Promocji i Turystki mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego - pod numerami telefonów: +48 22 597 95 40, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45 oraz +48 22 597 95 41, a także mailowo, pisząc na adres: dkpit@mazovia.pl.
Źródło: RMF FM